söndag 4 november 2012

Livet, vänner och kärlek

Helgen har vi tillbringat med vårt härliga gäng, ett varmt och glatt gäng som är helt underbara. Alla ställer upp till tusen och bryr sig om varandra på ett härligt sätt. Vi har gått igenom en hel del under alla år vi har hållit ihop, både roliga men också sorgliga saker. Det är så enkelt att umgås med människor som känner en och vet och som man själv känner och vet. Jag känner mig väldigt lyckligt lottad i detta gänget. Så fyllt av generositet, omtanke och humor <3
Vandring på Bjäre
Fikapaus, choklad med rom och hembakat...

I vårt gäng har vi en stiftelse som jobbar för barn och familjer som har drabbats av cancer. Det är till minnet av Henrik som är son i en av familjerna i vårt gäng och som gick bort i cancer när han var sju år gammal. Många hjälper till och samlar in pengar till stiftelsens arbete vilket är helt fantastiskt. Sanna och några skolkompisar gjorde en konsert till Henkes minne, några tjejer samlade pengar på en MFF-match för ett par veckor sedan och idag var det dags för Näsets Charity Ride 2012. Vi har en Facebook grupp som jag har hand om, läs gärna mer där


Jag har precis skickat iväg ett meddelande till en annan person som jag har träffat genom gemensamma vänner. En tjej som har ett otroligt gott hjärta och som genom Facebook gjort en insamling till en familj som har det svårt. Många har deltagit och engagerat sig. Jag tror att många människor tänker att man vill hjälpa men det är få som faktiskt tar tag i det så som Johanna har gjort. 

Ibland behöver man påminna sig själv om livet och vilka fantastiska människor man har turen att omge sig med!

Nu måste jag gå och lägga mig för nu är det ny vecka med nya utmaningar som avslutas med två fester...tänk vad november plötsligt har tagit fart, vem sa att vi blir mindre sociala på hösten och vintern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar