torsdag 29 november 2012

"This shoe could count calories but have the decency not to"

Då är det vinterdäck på lördag och i vanlig ordning har jag inte vinterdäck på...frågan är då vad är vinterväglag? Häromdagen läste jag att det är när det är under 5 grader, alltså kan jag inte köra min bil på lördag. Dessutom ska jag nog sälja min älskade bil. Den är för dyr för att försvara... men jag drar mig för det och det gör lite ont, jag älskar ju min fina, vita BMW. 

En vecka till barnen åker...känns jättejobbigt. Men jag vet från förra året att det var jobbigt fram tills Christopher åkte, sen lugnade det sig och sen vande jag mig. Men det stressar mig jättemycket just nu. Jag har en hemsk separationsångest, den blir väldigt prövad just nu. Men man ska ju utmanas och utmana sina svagheter. Samtidigt så vill jag barnen så himla väl och önskar dom världens äventyr!!! Tänk inte på mig;-)

Diesel gör kampanj på temat "före internet". Dom relanserar en sko som lanserades första gången 1993 när det inte fanns något internet och internet-kopplade skor som visar fart, antal kilometer osv. På Facebook görs en tävling där man ska hålla sig från att skriva inlägg på tre dagar, slutar man dessutom skriva på Instagram och Twitter har man ännu större chans att vinna ett par Diesel YUK 20th Anniversary Edition skor. Kanske skulle det göra en sociala medier-nörd som mig gott att släppa datorn ett tag?

Några filmer har också producerats;
En annorlunda kampanj där man använt flera kanaler med fokus att utmana den digitala kanalen samtidigt som dom gör det i just digitala medier. Skorna är coola och lite retro vilket är kul. Frågan är hur unik skon är egentligen, det finns massor med "otekniska" skor på marknaden, men det är en kul story! 

Nu - sängen! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar