söndag 30 december 2012

Årets näst sista dag

Årets näst sista dag! Märklig känsla egentligen, det har ju gått så fort. Jag tycker det ska bli skönt med ett nytt år, undrar hur det kommer bli. Jag har några saker jag hoppas blir annorlunda och några saker jag ser mycket fram emot. Nyårslöften? Nej, inte riktigt. Möjligtvis att jag ska göra verklighet av min lilla plan, fast den är min egen. Jag trodde den var på väg att hända tidigt i höstas men så blev det inte. Men bara att det var nära gör att jag VET att det kommer att hända och jag TROR att det blir år 2013!

Idag åkte granen ut, lite tidigt men julen är ju slut. Det känns så fint att fira det nya året med ett städat hem med färska blommor på borden än med julgranen och tomtar...en smaksak;-)

Imorgon firar vi med vänner i Malmö, det är en stor del av det gäng vi brukar fira midsommar med fast minus ett antal som är ute och reser. Resorna i år har gått till USA, Sydafrika, skidor i Italien och till Kap Verde. Förra året missade vi nyårsfesten så det ska bli riktigt kul att vara med våra härliga vänner! Outfit? Hmm...väljer mellan Filippa K och en klänning från L and I...eller så gör jag något coolare än den traditionella lilla svarta?

I fredags kom familjen Lindgren och badade, vi låg i poolen och bubblade i nästan två timmar! Kul sätt att umgås på och kul att träffa Hans och Veronica och Hedvig. Älskar som ni vet vår pool! Jag fick nya fina smycken av Veronica från hennes Unica! Hon är duktig på fina smycken!

En annan vän som också är duktig på smycken är Carolina som är guldsmed. Hon har Guldmakeriet på Stora Nygatan i Malmö. Där gör hon jättefina smycken tillsammans med sin anställda Hilda, också guldsmed. Sök Guldmakeriet på Facebook, jättefina smycken! Du kan även lära dig hur du fräschar upp dina smycken med hjälp av en tandborste, vatten och lite Yes!
I går var Carolina och hennes man Christoffer hos oss på middag. Carolina hade ett underbart halsband i guld och fina små hängen i öronen med svarta stenar. Jag lånade några bilder på Guldmakeriets Facebook sida inspirerad av kvällen igår. Vill gärna ha! En dag slår jag nog till! Kanske om min plan går i lås så kan jag belöna mig själv;-)

Hoppas ni alla får ett riktigt gott nytt spännande år!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar