måndag 24 december 2012

Redan julafton


Julafton! Äntligen är vi lediga och kan slappa tillsammans. Det är mycket värt efter en ganska galen höst med mycket jobb. Reflekterar jag över året så har det hänt mycket, mycket...Christopher gjorde sin första långresa, tre månader till Asien, tillsammans med sin kompis Oskar. Christopher fyllde 20 år, Sanna tog körkort och studenten nästan samtidigt och blev äntligen Henke´s flickvän. Christopher visade sig vara årets säljare, han har dragit in löner långt över vad jag vågar önska mig på jobbet. Christopher träffade sin flickvän Sanna och blev sambo i Malmö. Att hon har samma namn som vår Sanna är inte helt enkelt men vi tycker mycket om henne. Sommaren firades här hemma och i Torekov, Sanna tog en vända till sin kompis Julia i Aya Napa Cypern. När hon kom hem låg hon i sängen i tre dagar...Jag började nytt jobb på BRIO i februari och Kristian har rest världen över för att marknadsföra sina cigarrer. Dessutom har han besökt både Nordkorea och Baku i Azerbardjan (eller hur det nu kan stavas). 

Sist men absolut inte minst så har barnen åkt iväg på ännu en långresa, till Asien. Den här gången är det bror och syster tillsammans med flickvän och tre barndomsvänner. Dom ringde precis via Skype! Just nu är dom i Thailand efter ett par veckor i Laos, dom ska fira julafton med Sanna flickvän´s föräldrar och sen blir det stort partaj på nyår på Koh Pangang. Sen väntar Filippinerna och Henke. Saknar dom så så här på julafton men är glad att dom har det bra och att dom reser tillsammans. Jag tycker dom är helt fantastiska som tar sig runt med bussar, tåg, flyg och bokar hotell både här och där. I går hade storebror bjudit på lyxhotell med både platt tv och roomservice:-) Med tanke på att dom bodde i bungalow för 25:- per natt i Laos så kanske dom behövde en ordentlig dusch...Ett minne för livet för mina två ungdomar!
 En överraskad Christopher på sin 20-årsdag

 Lille Sammy som lämnade oss i april, Sheila 
saknar sin kompis som blev 12 år
 Sanna <3 Henke
Studenten!
Bilen!

Asien, here we come!
Blue Lagoon, Laos
 Syster och bror <3
Chrisopher <3 Sanna
Mina fina som möttes upp i Thailand till jul förra året,
i år reser dom tillsammans!
Förra julen firade jag och Kristian på planet till Kambodja, tre veckors backpackande i ett underbart land. I år är vi hemma och ska fira en jul lik ett par av mina tidiga barndomsjular tillsammans med mina kusiner, moster, morbror, barn och ingifta. Juldagen sluter min syster och svåger med barn upp. Det ska bli riktigt mysigt! Men kanske inte riktigt som...Kambodja <3







Puss på er och GOD JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar