lördag 15 december 2012

Projektledarens utmaningar i vardagen


Jag älskar snön och vintern, det ska vara vitt och kallt
på vintern! Denna bilden tog jag efter en hundrunda
en tidig morgon i veckan. Idag regnar det och töar, 
farligt halt...ta det försiktigt därute!
Det här med att projektleda produktionen av en katalog är en utmaning vill jag lova. En kul utmaning men också en utmaning för tålamodet. Det är många involverade, det är tidspress, det är design, det är fotograferingar, det är produktnyheter som kommer och går och förändras, det är tycke och smak, det är teknisk information, det är läsbarhet, det är koordinering på hög nivå och det är copy både fakta, brödtext och rubrik. Ingenting får bli fel, missas eller försenas. Det handlar om varumärke och kommunikation och det är det jag brinner för och älskar!


Med andra ord borde jag älska detta projektet och det gör jag, men jag är helt slut av att ha jobbat dygnet runt den senaste månaden och över att mitt tålamod har blivit prövat och tidspressen har varit grym vissa dagar. Jag vill gärna vara tillmötesgående och serviceminded men jag måste samtidigt driva projektet och hålla deadline...ingen lätt kombo.

Under hela hösten som vi har diskuterat, planerat, fotograferat, disponerat - så har jag varit helt säker på att detta kommer blir kanon. Nu när vi närmar oss känner jag mig så splittrad, nervös och osäker...second thoughts...tänk om...vad ska alla tycka...tänk om något blir fel, fel info, feltryck, färgerna blöder...eller tänk om...det blir kanonbra, helrätt, supersnyggt och världens finaste katalog!

Det satsar jag på!

Under tiden som jag jobbar så pågår mitt liv, det är vinter, det är träning, det är vänner. I onsdags världens bästa träningspass, varje morgon och kväll PW med Sheila och igår kväll en härlig tjejmiddag hos Agnetha. Parmesanmarinerad julskinka med potatisgratäng med päron och gorgonzola, till efterrätt en julfudge med choklad och Marianne! 

Idag fortsätter jag korra (läs: korrekturläsa)!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar