söndag 9 december 2012

Peppa du också! #dubbelpepp

Dom senaste veckorna har varit tuffa. Dels har jag jobbat stenhårt med att klara deadlines och få ihop en rad olika material till katalog, nyheter, vårkampanjer, mässa och dels så har båda mina ungdomar åkt till Asien för en ganska lång tid med allt vad det har inneburit med stöttning och peppning...Allt ska på plats och samtidigt får jag ett nytt (superkul och spännande) projekt på jobbet, ett projekt som ligger helt utanför mitt vanliga jobb och med helt nya kontaktytor och utmaningar. Detta i sin tur innebär rekrytering av ny projektledare som ska avlasta mig. Innan den personen kommer på plats är det såklart ett fullständigt kaos i en redan kaotisk period...när jag håller på att krascha, dödstrött och gråtfärdig, så kommer det ett blomsterbud! Vilken känsla det är, att det faktiskt är någon som ser att man jobbar stenhårt. Ja, det gör ju inte att bördan blir mindre men det gör att man får lite mer kraft att hantera den. Lite pepp är aldrig fel.

Apropå "pepp" så pågår det just nu en kampanj i bloggvärlden. Kampanjen går ut på att peppa unga tjejer, det kostar 10:- att läsa varje blogg inlägg som skrivits av några av våra mest kända bloggare här i Sverige. Det är bl a Sanna Lundell och Elsa Billgren som deltar genom att skriva ett inlägg om en händelse i deras liv som har varit svår. Pengarna går till en organisation som heter "Kvinna till kvinna".

"Kvinna till Kvinna stärker kvinnor i krig och konflikter för att kvinnors makt och inflytande ska öka. Vi samarbetar med kvinnoorganisationer som arbetar för kvinnors rättigheter och för fred."

Kolla kampanjsidan dubbelpepp.se. Du kan även Twittra för att sprida kampanjen under #dubbelpepp. Bakom kampanjen ligger reklambyrån Garbergs tillsammans med organisationen Kvinna till kvinna och produktionsbolaget B-Reel.

Jag gillar att vi utnyttjar sociala medier för att hjälpa. Däremot är jag inte helt säker på att blogginläggen når tjejerna som behöver peppas. Tjejerna som bloggar är något äldre än dom bloggar som jag tror att tjejerna i målgruppen läser. Att däremot samla in pengar till "Kvinna till kvinna" tycker jag är kanon, även att utnyttja kända bloggare är en bra tanke. Jag blir nyfiken på deras historier och lägger gärna en femtiolapp för att hjälpa, det gör väl du också?

Trevlig söndag! Andra ljuset tänt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar