måndag 8 augusti 2011

En helt vanlig semesterdag

Livet är verkligen annorlunda när man inte längre har barn (nu när dom börjar bli vuxna), särskilt när man har semester märker man det. Det är med sorg i hjärtat som jag inser att den där tiden när man gjorde utflykter, seglade och åkte tillstranden tillsammans inte längre finns. Förr var det självklart att "vi" var vi alla fyra och åkte vi till Frankrike, Österlen eller kanske Stockholm så var det vi alla fyra. Nu är det i bästa fall jag och Kristian (som blev tvungen att jobba på vår första semesterdag...). 


Nu tror jag inte att vi aldrig mer kommer göra saker ihop för det kommer vi. Säkert blir det nån skidresa eller Asien resa så småningom. Våra föräldrar har ju klarat det och lever sina liv utan oss så klart klarar vi det också! Det får bara bli på ett annat sett helt enkelt. Jag har vänner som blev mormor och morfar väldigt snabbt efter att döttrarna hade flyttat hemifrån, för snabbt tyckte dom för dom hann inte med den där tiden när det bara skulle vara dom två. Med barnbarn kommer nya krav...men det är förhoppningsvis en annan historia vi tar lite längre fram:-)


Snart kommer min bästa kusin och hennes man, härliga till tusen så det ska bli kul! Det blir indiskt med Kristians hemmagjorda Raita, såååå gott! Sen blir det god kaka med glass och hallon som jag har gjort och sist en god drink med bubbelbad. 


Lite tråkigt är det att vädret inte riktigt vill, detta eviga ta ut kuddarna, ta in kuddarna, kolla Klart.se och jämföra med smhi och yr och allt vad dom nu heter...så klart blir det annorlunda stämning om man kan vara ute och njuta av kvällarna när det är sommar!


I morgon drar vi till Kivik och sen vidare till Yngsjö, vännerna i Beddinge gav upp och åkte hem en vecka tidigare så med den träffen blev det ingenting. 


Ha en mysig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar