torsdag 4 augusti 2011

Poolparty efter poolparty

Varje år vid den här tiden börjar butikerna skylta upp med sina mörka, varma höstkläder...jag tycker det är såå tråkigt. 25 grader och solen steker, varför skulle jag vilja tänka på höstmörker och höstkläder nu? Jag har ju inte ens haft min sommarsemester! Dom fina skyltfönstren med höstkläderna blir helt felplacerade i sommarstan tycker jag. Så vet ni vad jag gick och funderade på när jag idag gick genom sommarmyllret på vägen hem från jobbet. Förutom det så känner jag dagligen vilken glädje det är att få jobba mitt i city, det gillar jag skarpt!
Så här kan man också göra:-)
Nu är det semester för mig och Kristian. 10 dagar blir det faktiskt och det känns riktigt skönt...man anpassar sig snabbt. Förra året var jag ledig hela sommaren, varenda dag från maj till hösten och sedan hela hösten och vintern och en del av våren...vilken lyx! Men nu är jag ny på jobbet som dessutom bara är för en period så jag får vara glad för fredagarna och en vecka. Och det är jag, jag anpassar ju mig!

Jag började min semester med ett riktigt hårt spinningpass, lovely att få svettas och skrika och ta ut sig till max! Nu ska jag lägga upp benen i soffan och läsa deckare och njuta av lugnet. Inga hundar hemma eftersom vi ska göra färdigt uppfarten (om ni minns den där betongplattan från i juni?). Sanna är på Rhodos, när jag inte oroar mig för allt som kan hända så är det okej. Christopher ser vi inte mycket av förutom när han är hemma med sin flickvän och myser. Han är duktig på att hinna med både kompisarna och Ottilia, tycker jag. 

Imorgon blir det poolparty, det var vi på förra veckan också (hos Kalle och Lotta) men det blev inget av pool för det vräkte ner värre än någonsin...men imorgon verkar det bli okej. Det är Agneta och Niklas som bjuder, ska bli super superkul! På lördag är det också poolparty...som ni förstår behöver vi ingen egen pool, vårt spa blir ett bra kompliment sen när höstens kyliga kvällar kommer för då kan vi ha poolparty! På lördag är det hos Cissy och Tomas så då kan vi kanske cykla till och med...

Om ni undrar var jag kommer befinna mig när jag inte är på poolparty så är det 1. i hängmattan eller 2. i bubbelpoolen;-) Välkommen och hälsa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar