torsdag 11 augusti 2011

Trygg Hansa fortsätter jaga livbojar i Livbojsjakten!

Missa inte Livbojsjakten!
Jag vägrar skriva mer om vädret, att det är ett riktigt trist väder och att min semester har regnat bort. Det är faktiskt inte riktigt så, jag njuter av att vara ledig och vi har haft jättemysiga dagar. Idag ska jag bara läsa min bok och slappa. Det ska bli härligt att få hem Sanna i natt, kan dock tänka mig att dom hellre hade stannat på Rhodos...


Ett tips för er som är ute i Sverige och inte vet vad ni ska göra, leta Trygg Hansa livbojar! Jag hittade en i Yngsjö igår;-) Jag har skrivit om "livbojs-jakten" innan, jag tycker den är helcool. 


Ett superbt exempel på att förena nytta med nöje, att använda den moderna tekniken och att utnyttja sociala medier och oss som är där! Nu är den första deltävlingen avslutad, över 4700 livbojar checkades in och vinnaren lyckades checka in 396 livbojar! 


Ladda ner appen, varje gång du ser en livboj (finns ca 80 000 runt om i Sverige) fotar du den och sen checkar du in den via Facebook. Hur lätt som helst! Dessutom avsätter Trygg Hansa 2 kr per livboj vi checkar in för att utbilda barn och vuxna i vattenlivräddning. 


Nu börjar deltävling två och förstapriset är ett presentkort på 30 000 på SkiStar! Det du behöver är en smartphone, ett Facebook-konto, ladda ner gratisappen Livbojsjakten i din telefon och sen börjar du fota och ladda upp alla livbojar du ser. Kom igen, tänk om det är du eller jag som vinner! Då blir det Åre för mig och min familj i vinter, så underbart! Jag kan tänka mig att mina ungdomar följer med om jag bjuder;-). Förutom detta kan vi vinna hyrbil, cykel och till och med en egen livboj.


Igår var vi i Wanås-parken, vilken upplevelse! Min bästa fina Camilla har alltid pratat sig så varm om denna park men jag har nog aldrig riktigt förstått men jag måste säga det är mer än värt ett besök. Just nu ställer bland andra Yoko Ono ut på Wanås, jag ska skriva om hennes installationer och särskilt en av dom som fastnade alldeles speciellt hos mig, den om mammor...
I nästa inlägg ska ni få läsa dessa underbara,
glada, sorgsna lappar
Puss och kram, njut regnet! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar