lördag 27 augusti 2011

Härliga lördag!

I dag väcktes jag redan vid sex av världens åskoväder och ösregn...så typiskt när jag äntligen hade möjlighet att sova lite längre. Ja ja, nu är jag uppe, klarvaken, har ätit frukost och fixat lite och klockan är bara åtta. Jag hinner till och med med ett spinningpass kl nio...det tillhör inte vanligheterna en lördag.


I går kväll var Annika här och lagade god middag till mig och Sanna, jättegott och jättemysigt. Sen såg vi film och pratade. I vanlig ordning såg jag en femtedel av filmen och sov resten. Jag bara kan inte hålla mig vaken, ska nog gå och köpa Ginseng så jag piggnar till.


Nu skiner solen men hela trädgården är plaskblöt och muren blir inte målad idag heller. Det är såå trist, när gick det senast ett dygn utan regn? När kunde man lämna dynorna ute över en natt och känna sig lugn med det? Med två hundar och ständig lera här ute på landet kan man säga att dammsugaren går varm liksom moppen...


Ha en härlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar