söndag 12 juni 2011

Desigual börjar rean med underklädesevent...

Det finns en del klädmärken som tilltalar mig mer än andra...antar att det gäller alla;-). Eftersom jag har tillbringat ett antal "Mobile World Congress mässor" i Barcelona dom senaste sex åren har jag varit i en och annan Desigual butik. Jag har alltid gillat butikerna, miljön och så. Superläckra lokaler där kläderna ser jätteläckra ut, särskilt barnkläderna är jättefina. Men med tanke på hur många gånger jag har vandrat runt i butikerna så är det egentligen rätt märkligt att jag bara har köpt två saker där...och dessa saker har jag använt extremt få gånger kan jag säga...jag gillar helt enkelt inte märket och deras saker. Det är något som inte tilltalar mig.


Kappan som jag köpte för flera år sen hade jag nog tre gånger på fyra år typ, den såldes för 1000:- på Tradera (i vintras när jag väl kom till skott). Handväskan vet jag inte ens var jag har...


Nu börjar snart sommarrean och då ska Desigualbutiken i Stockholm locka folk att komma till butiken i bara underkläderna och få ett plagg gratis...detta kallar dom "underklädesevent" och har tidigare testats i Amsterdam, Madrid och New York...jag kan ju säga att för ett Desigualplagg hade inte jag kommit i bara underkläderna;-) Då finns det andra märken...


Idag har jag hjälpt mina grannar Ayse och Jonas att måla deras nya fina carport...ett par timmar blev det innan färgen tog slut. Faktiskt ganska avkopplande att måla och efteråt dök fler grannar upp och det blev mysig lunch på deras altan, härliga grannar har vi!

Måndag snart igen...den här veckan ser det ut att bli besök både i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Måste fixa lite vita kläder till helgens white party, 100 vitklädda nere vid havet i Malmö, ska bli riktigt kul! Det är studentskiva så hälften runt 18-19 år och hälften 40-50+! Funderar på kort vit klänning med underklänning med fin kant nedtill och vita stövlar...skulle behöva hitta ett par bruna ben nånstans bara;-)


Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar