söndag 26 juni 2011

Trygg Hansa - klockren kampanj i sociala medier!



Två söndagar på rad är toppen tycker jag, särskilt när man för en gångs skull inte har något bestämt. Dom senaste månaderna har ju varit fyllda av studentfix, trädgårdsanläggning, middagar, fester, nytt jobb, studierna på Berghs, massor med resande för Kristian och lite för mig och två tonåringar som har pluggat järnet för att komma i mål till sommarlovet...idag började jag till och med läsa en bok, det var jättelängesen jag gav mig själv den tiden, härligt!


Jag verkligen älskar när företag gör bra kampanjer och utnyttjar sociala medier. För inte så länge sen skrev jag om Hilanders egna kampanj, Hilanders insikter, där Hilanders använde YouTube och dagspress för att marknadsföra sin byrå och vad dom kan göra för sina kunder. Nu har Trygg Hansa gjort en annorlunda kampanj som är helt klockren! Trygg Hansa har ju som säkert alla vet ett antal brandade livbojar runt om i landet, på Trygg Hansas hemsida kan man läsa att dom sedan 1971 delat ut över 200 000 livbojar till kommuner, hamnar och segelklubbar och att det idag finns ca 80 000 livbojar runt om i Sverige. Nu behöver Trygg Hansa se över alla livbojar och se i vilket skick dom är. 
Genom att låta oss svenskar ladda ner deras app "Livbojsjakten" kan man fotografera livbojarna och checka in dom på Facebook. Den som checkar in flest bojar per månad i juli och augusti vinner fri hyrbil en hel månad, en cykel och en biljett för hela familjen till Kolmården och den som har checkat in flest under hela perioden vinner en värdecheck på 30 000 till någon av Skistars anläggningar. 


Vi kommer få se annonser på Facebook, Aftonbladet mobil och andra aktiviteter i sociala medier. Självklart kommer information om vikten av livräddnings- och simkunskaper vara en stor del av annonseringen. För varje fotograferad livboj skänker Trygg Hansa två kronor till projektet "Lär dig rädda liv". En riktigt bra genomtänkt kampanj tycker jag! 


Nu ska jag läsa vidare! Flicka, sex år, har precis blivit kidnappad på x2000 tåget mellan Göteborg och Stockholm...spännande!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar