fredag 3 juni 2011

Försenad betong och härlig tjejmiddag ikväll!

Meya, vår lilla granntjej, visade upp sina
nya fina solglasögon,
märke: Disney
Nu börjar det kännas stressat hos den här familjen och den blir inte mindre för att trädgårdsprojektet strular...Kristian kom hem från Minsk och stack till Amsterdam igår för en helg med ett killgäng. Inte helt lägligt men bestämt sedan länge så vad göra...


Tonåringarna är som skrivet på Siestafestivalen så två hundar ligger på min lott...


Trädgården är ett kaos och för typ åttonde veckan i rad har vi gubbar överallt...inte en chans att utnyttja det soliga vädret vilket väl kanske är bra. Idag jobbar jag också en del och måste få in näst sista inlämningen till Berghs, denna gång är ämnet Employer Branding vilket ligger mig varmt om hjärtat även om det nog inte är något jag vill jobba med igen. 


Vi skulle gjuta betongplattan igår men plötsligt fanns det ingen betong att tillgå förrän nästa fredag, alltså dagen efter studentfesten. Nästan så jag började skratta av ren förtvivlan...nu har vi hittat en annan leverantör som kommer och gjuter på tisdag morgon, så man kan säga att det hela blir klart i elfte timmen. En del saker får vi vänta med så som rosor i rabatterna och sånt men så är det...kanske inte märks med 85 pers i trädgården? I morgon ska jag ut och köpa krukor och fina blommor och börja plantera. Men var är elkillen? Han fick visst ryggskott...

Någon gång under helgen kommer här ligga 
mörkt grå singel med ljusgrå steptsones, hoppas jag!
Det är tur att jag har hunnit med både bodypump och spinning så att jag inte bryter ihop helt. Om jag inte får ihop träningen OCH är superstressad mår jag inte så bra som när jag tränar emellan stressen:-)


Nu ska jag ut med hundarna en sväng, jobba lite till och sen är det dags för tjejmiddag ikväll! Sol, kall öl och ett bra tjejgäng känns helt rätt ikväll!


Ha en härlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar