tisdag 21 juni 2011

Vac from the sea by Electrolux



Så coola dammsugare! Kampanjen som tillhör dom här Electrolux-dammsugarna har vunnit pris (Guldlejon) för bästa PR, kampanjen heter "Vac from the sea". Kampanjen bygger på insikten om att världshaven fylls med plastskräp samtidigt som det är brist på återvunnen plast på land. Genom att samla in plast från några av dom värst drabbade områdena och göra en dammsugar-kollektion fick dom stor uppmärksamhet. (bilden ovan lånade jag från Resume)


Filmer har tagits fram
Dom har verkligen samlat in plast och gjort dammsugarna av...jag vill ha en sån dammsugare! Jag gick in och kollade Electrolux hemsida men blev inte så imponerad, svårnavigerad och trist. Bara det att man ska klicka sig fram mellan alla banners på förstasidan går bort för mig, år 2011 ska man inte behöva göra det. Jag hittade lite info om dammsugarna men inga bilder och ev köpinfo, kanske hade jag gjort det om jag hade lagt ner lite tid men det tålamodet har jag inte...men deras Facebook sida imponerade, där finns massor med info, en väluppdaterad wall, coola bilder och till och med en möjlighet till kundsupport. Dom har tänkt till förutom att det inte verkar vara särskilt ofta man jobbar med appar och kampanjer på sin wall men kanske ska man inte mixa för mycket? Fast om dom hade lottat ut en "skräpdammsugare" hade jag varit med!
Mysig bild från Electrolux Facebook sida
Dagen har varit bra för övrigt, jag sov åtta timmar i natt, hade en mysig busstur till jobbet tillsammans med söta Mia och en lagom fullspäckad dag på jobbet. Jag börjar komma in i jobbet en del men det tar lite tid så här i början. Jag jobbar med stora kunder vilket är jättekul, lär mig massor och har hur goa arbetskamrater som helst!

Lunch åt jag inte vid skrivbordet idag, vilket har hänt några gånger men inte är mitt favoritställe för lunch direkt...Idag hade jag bokat med kusin Katta vilket innebar god lax på Hansa. Tur var det för spinningpasset ikväll var hårt!
 Dagens outfit är inte min grej alls
men idag kände jag mig fräsch i vitt
från Hunkydory, Converse, Vila
och underbara jeans och sjal från
Unica i Vellinge!
Hemma sent från jobb och träning,
fick världens godaste Carbonara
som Christopher hade lagat 
till oss två, mysigt!
Nu ska jag läsa min nya favoritblogg, Dagens shoe. Idag får vi läsa om flip-flops (Missoni...) och till och med flip-flops som vi kan göra själva...det är en vän till mig som skriver, hon har lovat 365 skoinlägg på 365 dagar, lovely Camilla!
Imorgon blir det "lilllördagsmiddagmedbubbel" hos min väninna Veronica så ikväll lägger jag mig tidigt! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar