onsdag 29 juni 2011

#Sommarfunderingar

Just nu känns det som att jag inte hinner någonting...allra minst att blogga. Men visst är det helt underbart med sommaren, nu när jag jobbar mitt i stan märker jag också av alla människor och alla lediga människor såklart. Igår gick jag ut på lunchen och bara tittade på alla som var ute på stan och funderade på vilka som är lediga och vilka som jobbar. Man ser det på hur dom går, hur dom är klädda och lite i ansiktet på folk. Ja, det är klart att alla stämmer inte in på det men många gör.


En stor fördel med att jobba mitt i stan och bo ute på landet är ytterligheterna, att kunna vara i myllret men att också kunna åka hem till lugnet och bara slappa på trädäcket med fantastisk utsikt...



Nu blir inte detta något långt inlägg, jag måste sova många timmar i natt. Det har brustit lite på den fronten ett tag och då funkar inte jag till slut. I morse var jag uppe tidigt och hämtade Mia 6.45, tränade 7.15 och var på jobbet 9.03. Fantastisk start på dagen!


Jag avslutar med en fundering..hur kan man sätta ut åtta solstolar vid kanalen, välfyllda hela dagen såklart, utanför mitt kontorsfönster när jag ska sitta inne och jobba? Förfärligt...jag sitter på skuggsidan, inomhus och tittar på alla dessa människor i solstolar 50 meter från mig...;-) 


Ha en god kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar