tisdag 7 juni 2011

Fokus...

Oj vilket fokus det är just nu...i morse kl 05.00 började dom med betongen i trädgården, nerverna har varit på helspänn hela dagen. Det är jättesynd att dom inte hinner skära och lacka innan festligheterna på torsdag men så är det. Vi har åtminstone plan mark så att folk kan mingla och kanske till och med dansa omkring;-)


I skrivande stund blev jag färdig med mitt avslutsarbete till kursen i kommunikation på Berghs, det har verkligen varit en kul och givande utbildning, kan varmt rekommendera Berghs i Stockholm! Nästa fokus är talet till min älskade son som tar studenten på torsdag!!! Det ska bli såååå kul! Fast jag har ett problem och det är mitt överflöd av känslor och tårar...hela dagen idag har jag kämpat med tårarna så fort jag har hört ungdomarna utanför mitt kontorsfönster sjunga och skråla, bara jag tänker på torsdag blir jag tårögd...jag till och med gick och köpte en studentvisselpipa till Christopher idag på lunchen. Tillsammans med 30 glaslyktor i olika färger som ska stå på borden på torsdag. 


På vägen hem från jobbet hann jag också med att köpa två studentpresenter till guddotter och kusindotter...tur man har sin kära väninna smyckesdesignern;-) Ni måste gå in och kolla på Unica i Vellinge! Ett armband till mig själv slank också ner minsann...


Tillbaka till trädgården...många grannar har varit och tittat, väldigt skeptiska...ingen gräsmatta? Hmm, det är inte så man gör en trädgård väl? Joo, så har vi gjort...men jag håller med, det ser extremt kalt och trist ut just nu...men sen när rosorna, lavendeln och alla krukorna är på plats blir det fint! Steptsones på baksidan på den svarta stenen, fina fatboys, en segelduk över nya trädäcket och kanske ett bubbelspa på baksidan...på den svarta betongen ska det dessutom stå en fin hängmatta där man kan ligga och slappa och på baksidan kommer Kristian få sin utedusch när allt är klart...och muren lyser vit med sin fina belysning (som faktiskt redan är på plats).


Nu är det bara några timmar kvar men först ska jag jobba, gå på Petters student, hämta pappa vid flyget, plantera alla nyinköpta blommor i nyinköpta krukor och fixa mina naglar;-) Vilken tur att hundarna är på hotell den här veckan!
 05.00 kom snabelbilen,,,
 18.00 såg det ut så här...
Det ser svart ut men blir mindre svart när det har torkat...
Blommor på g
Den blivande studenten stack
hellre in till stan och kramades
med Timbuktu:-)
Och så en liten tanke till alla ni som stöttar just nu, särskilt till Linda och Karre våra härliga underbara grannar som stöttar och hejar och fixar och hjälper, love you bigtime!!! 


Om jag inte bloggar hela tiden tror jag att ni förstår...håll tummarna för vädret!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar