måndag 16 maj 2011

"Säg det med en glass"

Cimon Lundgren heter Sveriges sexigaste Twittrare (#twittersexigast), Alex Schulman kom inte med bland dom 10...
Jag tycker att det blev en ganska tam tävling, märkligt att en nyhetssajt kör en sån tävling, undrar hur dom tänkte? Undrar vilken genomslagskraft den fick? Med tanke på att antalet personer i Sverige som twittrar (ca 91 000 svenskar har Twitter konto) så hade tävlingen stor potential att öka antalet bland annat, men syntes den verkligen? Mårten Andersson som gett ut boken "Sveriges roligaste på 140 tecken" hade ingen aning...

Jag har skrivit om Hilanders i tidigare inlägg, en i mina ögon väldigt framåt byrå i Malmö (och Sthlm). Nu har dom gjort en kul kampanj där dom använder sig av YouTube. YouTube är en av dom sajter som toppar listorna över mest välbesökta. Deras kampanj är gjord på ett personligt sätt genom att du i olika filmer får möta flera av medarbetarna och höra vad dom kan hjälpa ditt företag med. Detta kopplar dom till skärmdumpar i dags- och affärspress för att driva trafik. Jag tror inte "kampanjen är död" men att den utvecklas:-) 


Idag har jag för övrigt haft en "social in real life" dag som började med vår vanliga, härliga, inspirerande tjejfrukost! Ett härligt gäng bra, duktiga, glada, snygga tjejer som inte bara äter frukost tillsammans måndag efter måndag utan även shoppar på samma ställe...


En vecka kvar...


PS. Är det fler än jag som också gillar GB´s fina "DR kampanjen i brevlådan utskicket" där man kan sms:a och ge bort en riktig glass?;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar