lördag 16 juli 2011

Är golfcaddie en karriär?

Den här sommaren blir det inte så mycket semester, förra sommaren var jag ledig hela sommaren...vilken skillnad! Samtidigt så är inte den här sommaren lika fantastisk vädermässigt som förra så det är ändå okej...intalar jag mig;-) När jag jobbade på Sony Ericsson så hade jag en sommar när jag tog varje fredag under en månad, superskönt! Det gör vi den här månaden också, det är kanon, vi har bara fyradagarsveckor, perfekt!


Den här helgen är det verkligen varierande väder, regn, lite kallt och så plötsligt en jättehärlig solskensdag idag. Imorgon ska det bli kasst igen...det är det tråkiga med vårt klimat tycker jag, att inte veta knappt från ena dagen till nästa och dom kalla kvällarna...fast idag var det riktigt nice, vi började morgonen med ett bad. Direkt från sängen till spapoolen, 37 grader att vakna i medan det inte var mer än 17 i luften. Samma nu ikväll efter en hel dag i solen när det började bli kallt så myste man ner i det varma härliga vattnet. Tror vi har gjort en bra investering för hela året!


Nu ska vi slappa, har till och med tackat nej till Flygarefesten i Höllviken ikväll, händer aldrig att vi tackar nej till en fest...men den här helgen tar vi paus:-) Här kommer lite sommarbilder innan jag ska lägga upp benen i soffan och bara ha det nice!
 Älskad dotter i sin McDonalds 
uniform
Fina Susanna i sin 
sommarjobbsuniform, Vellinge hemstjänst
är hennes sommarjobb

 Somrig jordgubb- och rabarberpaj
 Kall öl, sol och bubbelpool
 Min poolman:-)

 Mina fina egenhändigt lagda
stepstones!

 Lovely Fatboy, perfekt för
sommarpratarna P1 kl 13
 Jag älskar vår fina utsikt över
sädesfälten!
Lovely, längtar till imorgon bitti när jag ska glida 
ner i vattnet innan frukost
(Jag brukar ju läsa Resume.se , idag är det min gamla kollega från Radio City, Anders Timell, som är i fokus...han gör tydligen karriär som caddie i Scandinavian Masters...tänk att man kan göra karriär som caddie!? Radiopratare, krögare och nu golfcaddie...är det ett steg i karriären att vara golfcaddie?)

Puss och kram, ha en härlig lördagkväll (Mia, du behöver inte sms:a mig 2.46 i natt igen;-))!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar