måndag 4 juli 2011

Från Österlen till Frankrike

Helgen som gick var jag ute på fantastiska, härliga Österlen. Där finns en sommarstuga ute i skogen vid Brösarps backar som är min pappas. Tyvärr utnyttjar vi den alldeles för sällan och tyvärr ligger den inte så nära havet som jag skulle önska, men det är ändå helt underbart avkopplande att få komma dit ibland. Jag åkte dit med mina favorittjejer, Sanna (min dotter) och Susanna. Härliga fina ungdomar som verkligen har fått smaka på livets baksidor men som ändå är så varma och härliga, jag älskar er tjejer! Vi hade en mysig fredagkväll, vi satt vid middagen till kl elva och bara pratade. På lördagen sprang jag en lång runda och sen var vi i Vitemölla och Kivik och bara slappade i sommarvärmen.
På stranden i Vitemölla
En dröm som blir sann om några år 
kanske,
en liten stuga vid havet i
Vitemölla <3
Tjejerna är kvar fortfarande, riktig avkoppling innan dom ska jobba på Falsterbo Horse Show till helgen. Själv åkte jag hem på lördageftermiddagen för att gå på Lenas 50-årsfest! Vi trotsade vädret och sommarfesten med nästan 80 pers blev en succé. Lenas man Conny driver ett vinföretag så vinerna var såklart fantastiska och maten likaså! Grillat lamm och kotlett, ratatouille, hemmagjord potatissallad, ostbricka, choklad och citronefterrätter och såklart en massa goda korvar till nattamat! Middagen var full med kul tal, vi satt till 0045...sen tog det två sekunder innan dansgolvet var fullt! Lena älskar Frankrike, är flytande i språket och festen gick i detta tecken med rödrutiga dukar, ett jazzband som spelade i bakgrunden under middagen, baguetter och fransk senap på borden, franska viner...underbart, klockan var nästan halv fem innan vi var i säng, men det var det värt! Stort tack Lena & Conny!
 Fransk bistrostämning
 Serveringspersonalen hade små namnbrickor
så vi visste vad dom hette, Yvette, Colette, Jean Pierre
var några;-)
 Underbar jazztrio som underhöll!
 "Lite" märkliga gäster kanske<3
Det är detaljerna som gör det;-)
Bon soir!

1 kommentar:

  1. Gilla Vitemölle! Kul att du oxå är frälst. Där har släkten en fiskarlänga. Helt underbart!

    SvaraRadera