måndag 11 juli 2011

Skor och skoskav

Idag skulle jag på ett viktigt möte och kände inte att jag ville gå dit i mina Converse. Men jag hade inga skor som riktigt passade mina vita jeans och tunikan jag hade på mig förutom några som var för varma och flipflop. Flipflop kändes helt fel också...då fick jag syn på ett par några år gamla guldfärgade ballerina som jag stoppade ner i handväskan. Ballerina och jag har aldrig varit vänner...det är inte jag men det skulle passa på dagens möte tänkte jag.


Jag skulle gå från Södertull ner till Centralen ungefär så en kvart innan mötet bytte jag skor och började gå. Efter tio meter kände jag hur hårda och hemska mina skor kändes och efter halva vägen kunde jag knappt gå och då hade blodet börjat rinna från två ganska köttiga skoskavsår på hälarna...förstår ni, vita jeans, små ballerina och blodet rinnande från köttsår på hälarna...hur laddad känner man sig? Hur tror ni jag kände mig när jag väl kom fram...och tillbakavägen...in och köpte Compeed, upp på jobbet igen och tvättade rent och på med dessa fantastiska plåster och slutligen mina älskade Converse! Förstår ni vilken känsla!


Så nu har jag två fula, köttiga sår på hälarna mitt i sommaren:-( 


Min vän Camilla som bloggar om skor, hon skrattar nog gott åt mig nu...liksom jag skrattade gott åt dagens inlägg på Dagens Shoe;-) Camilla, dom vita Victor&Rolf!...tänk om jag hade börjat få köttiga, blodiga sår i dom...OMG, det är nog inte den sommarskon jag ska satsa på till nästa sommarfest...kanske inte heller öppen häl...jag kan ju å andra sidan inte gå på årets sommarfest den 30 juli i Converse! Jag får hoppas på Compeed helt enkelt.


Jag avslutar med ett par kul skor jag fann inne hos min granne häromdagen! Väldiga kontraster till Victor& Rolf´s vita...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar