tisdag 12 juli 2011

Björn loves John

Det är riktigt skönt att åka buss till jobbet, dörr till dörr ca 20 minuter. Under tiden på bussen hinner jag kolla FB, Twitter och Resumé - dagens inspirationstid med andra ord! Idag bland mest lästa på Resumé fastnade två artiklar, av två olika anledningar. Den ena för att jag tyckte den stack ut men inte tilltalade mig och den andra för att jag ju gillar kampanjer som går ut på samarbeten.


Köp två pocketböcker och få en knullkudde*...jag kan ju förstå att denna kampanj får stor uppmärksamhet eftersom ordet "knull" används. Vi människor är väldigt lättköpta...poängen dock i denna kampanjen, tycker jag, är att den ena pocketboken heter "Men vi knullar ju ändå inte". (bilder har jag lånat från resume.se)


*en knullkudde är en kudde som det står "ja" på ena sidan och "nej" på andra


Björn Borg och John McEnroe är kompisar, på banan hårda fiender. Nu har dom lanserat gemensamma kalsonger med namnet "Björn loves John", I love! Kolla in Bjornlovesjohn.com, där finns massor av nostalgi! Själva kampanjen som går nu i sommar går ut på att du via Facebook ska hitta din totala motsats och tillsammans ska ni resa till New York! Där får ni såklart också träffa killarna:-) Du gör ett test som är "vetenskaplig seriositet kombinerat med underhållning och vetenskaplig konst", säger David Morgenstern (ansvarig psykolog för experimentet). Testet baseras på hur människor relaterar bilder. Läs mer på resumé.se Testet, 700 million people. One perfect match, hittar du på bjornlovesjohn.com 


Kalsongerna? Dom ser ut så här;-)

(bilderna har jag lånat från Bjornlovesjohn.com)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar