måndag 4 juli 2011

Trädgård - del fyra (tror jag)

I morse när jag vaknade lovade jag mig själv (som vanligt...) att jag ska gå och lägga mig tidigt ikväll och gärna vila en stund på soffan när jag kom hem...inte en enda gång tror jag att det har hänt. För när jag kommer hem är jag pigg och ju senare kvällen går desto piggare blir jag och så blir jag lika chockad imorgon bitti igen...så ikväll har jag handlat, varit en sväng på Unica och kollat rean, sprungit en halvmil (låter bättre än 5 km), rensat mina rabatter som är helt utan blommor och fixat tvätten och fotograferat min numera till kanske 75% färdiga trädgård...däremellan gjorde min Kristian en god lax i ugnen med nypotatis och fetaostkräm mmm så gott!


Ja, trädgården blev ju extremt försenad. Istället för att vara färdiga till studentskivan den 9 juni var vi alltså inte färdiga. Men med nästan 100 personer i trädgården tillsammans med tält, barbord och soffor och annat så märktes det inte i alla fall. Efter studentskivan gick luften ur oss och pengarna likaså...festerna avlöser varandra på helgerna vilket är fantastiskt kul men vi kommer ingenstans riktigt med just trädgården...men nu börjar vi ta oss i kragen igen och min optimistiska sida säger mig att vi ska vara ganska färdiga om typ tre veckor, hoppas hoppas det!


Ikväll har varit en sån där fantastisk varm och vindstilla kväll så då gick jag runt och fotograferade och insåg att mycket börjar bli fint.
 Här bakom har vi fått ett nytt insynsskyddat trädäck
med en fantastisk utsikt över fälten, magiskt!
 En del av det nya trädäcket
 Lite fina krukor har kommit på plats
 Lite färg behövs i det svarta och vita:-)
 Frukosthörnan

 En av våra rabatter som ska lätta upp
all trä och sten lite grann

Lime är vår accentfärg, både inne och ute. Inte 
mycket men en dörr, en sacosäck och
några få detaljer inomhus

Sen finns det en del mindre färdiga delar av trädgården och såklart har vi inte bott in oss och finlirat men det kommer, det kommer. Lite slipa - skära - lacka betong, blommor i rabatterna, lite stepstones och en mysig soffgrupp så ska det nog blir bra!


Ha en mysig kväll, nu ska jag försöka hitta till sängen så jag är pigg till min och Mia´s PT-duo-timme;-)

1 kommentar: