fredag 8 juli 2011

Njut av livet



Regnet öser ner och idag är jag och Kristian lediga. Vi ska ut och kolla på lite trädgårdsmöbler och sen bara slappa och mysa. I dag har vi ännu en gång blivit påminda om att ta vara på alla dessa härliga stunder vi får i livet och ta vara på varandra. Igår lämnade Annette sin familj och alla sina vänner. Jag skrev om Annette och Kärlek för ett tag sedan.


Jag träffad Annette och hennes man på Sade´s konsert i Köpenhamn för ett par månader sedan. Vi småpratade en stund och någon sa något roligt som Annette gapskrattade åt. Hennes härliga skratt minns jag att jag blev så glad av och så imponerad över att en människa som är så sjuk faktiskt tillåter sig att njuta och vara glad. Idag har Bibi Häggström från Sydsvenskan skrivit om Annette och rubriken är "Galghumor och gapskratt var typiskt Annette" och till och med jag som bara träffade Annette vid två tillfällen hann höra det där fantastiska gapskrattet. 


Idag går mina tankar till Annette´s familj. Det är så sorgligt och jobbigt att skiljas åt den där sista gången. Det finns inget man kan säga som gör det lättare, det enda man kan göra är att finnas där. Jag vet att det är många fina som finns där för familjen och vännerna.


Ta hand om varandra och njut av livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar