lördag 31 december 2011

Beachlife 2012

1 januari 2012, nytt år och nya möjligheter, utmaningar, framgångar och motgångar. För mig både slutade 2011 och börjar 2012 med semester, bra början! I februari nytt jobb, i mars 20-årsfödelsedag (inte min men min sons), i juni student (dotter). Det är det jag vet, resten kan jag inte styra över, återstår bara att se vad som händer.

Igår på nyårsafton samlades tusentals kambodjaner här nere på stranden, hela havet var fullt med klädbadare och stranden full med släktkalas med lådvis med öl och massor med mat. Redan i skymningen kom raketerna igång och vid tolv-slaget var det helt otroligt. Kristian tyckte det var det största han sett. Vi åt middag på stranden, alldeles vid vattenbrynet med levande ljus, mitt i detta folkhav. Efter maten drog vi oss bort mot en jättetrevlig bar som var ungefär som baren i Cocktail. Fullt med australiensare och några engelskmän och så vi. En jättemysig nyårsafton, helt otvunget och barfota, helt i min smak.

Idag blir det en ny chilldag på stranden och imorgon också, liksom nästa dag och nästa...Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar