onsdag 14 december 2011

Yoga i Kambodja?



Idag pratade jag med Christopher i Thailand, det var första gången vi pratade sen han åkte. Vi har såklart chattat lite via Facebook också. Dom stannade en knapp vecka i Bangkok och har nu tagit buss och båt ner till Koh Samui. I nästa vecka drar dom vidare till Koh Pangang där dom ska fira jul och nyår. Efter nyår ska dom träffa Sanna, Susanna och Anton med familj (Oscars familj, han som Christopher reser tillsammans med) i Phuket. Sen bär det vidare till Laos och Mekong-floden, ett litet annorlunda äventyr. Jag är så stolt över att killarna gjorde verklighet av sin dröm och åkte iväg. Att göra en sån resa som dom gör kräver både mod och driv. 


Om en dryg vecka är det dags för oss att åka. Jag har alltid blandade känslor när jag ska åka. Vi har det ju så bra här hemma...dessutom hatar jag själva packningsmomentet, det är sååå tråkigt! Men samma sekund som jag ger mig iväg hemifrån så känns det superspännande och sen vill jag inte åka hem när det är dags för hemresan...just nu ser jag nog ändå fram emot Phnom Penh och väldigt mycket att åka till "Robinsonöarna" som jag tror är riktigt fina.


Jag var på en intervju och fick frågan "vem är det som bestämmer vart ni reser när ni reser"? Det är nog Kristian. Eftersom han har varit i väldigt många länder så är det kul om vi kan åka till något där han inte har varit, han har alltså inte varit i Kambodja. Den här gången frågade Kristian vart jag ville åka, om jag har nån drömresa. Det är en svår fråga, jag ville ju helst åka till Asien eftersom båda barnen ska vara i Asien. Jag kunde liksom inte förmå mig att åka till Sydamerika eller USA...men något drömresmål har jag inte riktigt...vart går era drömresmål?


Jo, en sak vill jag väldigt gärna göra. Jag vill åka på Yoga-resa till Puerto Soller på Mallorca, men det kan jag inte göra mitt i vintern, det får vänta till i vår eller i sommar! Fast jag ska nog kolla om jag kan Yoga i Kambodja. När jag "Googlar" yoga i Kambodja så hittar jag i alla fall väldigt fina bilder så det finns nog hopp! 
En annan resa jag också gärna skulle vilja göra är till Jamaica och jag vill väldigt gärna åka tillbaka till Australien...så, joo, jag har nog några drömresmål ändå;-)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar