torsdag 8 december 2011

Winter inspiration by Åsa

Jag kör ett inspirationsinlägg till eftersom det regnar och stormar så. Ett försök att pigga upp stämningen lite. Idag när jag var i stan och hade mina möten passade jag på att ta lite bilder. Tyvärr missade jag att ta en bild på det fantastiska julklappsträdet på Gustav i Malmö, jag tycker det är så fint.


Däremot tog jag två bilder på "2011 års modernisering av traditionellt julpynt";
 Julbocken
Krubban
Jag hann också med en lunch med min kusin och hennes svägerska och ett par timmar tillsammans med Mia. Vi hade bestämt att vi skulle testa "Sockerbit" i Holmgången. Ett gammaldags fik där man fick sitt te i tekanna (ingen tekanna är den andra lik) och kakor på små fat (finns inte två likadana fat)...raka motsatsen till Waynes och Espresso House. Mysigt men dom fick ett minus för att dom använde tepåsar och bara en i en tekanna för två...
Jag har fått för mig att jag skulle vilja ha en bänk i trädgården, gärna en lite avskavd som ser lite gammal och sliten ut. Framför den ska jag ha mina eldkorgar och idag hittade jag "the pläd" som ska ligga slängd över bänken (och då ska det aldrig regna och blåsa...).
 Bänken står utanför en liten butik i Vellinge,
jag kanske ska fråga om den är till salu
till rätt pris?
Vi hann in en liten tur till Vindåkra också,
det är där "the pläd" finns till en ynka
kostnad av 3000:-...fast på lördag
endast 2000:-...
Jag kanske letar lite till efter en pläd i en annan prisklass som tål våra stormar och ösregn lite bättre om jag inte skulle hinna ta in den...
Dagen avslutades med en julkonsert i St Johannes kyrkan i Malmö där Heleneholms musikgymnasium underhöll i två timmar (jag smygläste min deckare så tiden gick ganska snabbt;-)). Den stora behållningen var en fantastisk kille som spelade saxofon så hela den fullsatta kyrkan var knäpptyst, jag älskar saxofon! Kören är också grym, det är en av Malmö´s största körer. Helga natt gjorde dom suveränt bra!

Jag avslutar med en bild från mitt senaste projekt i trädgården.
Sov gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar