söndag 11 december 2011

"Skånsk tradition och modern teknik prisad" Sydsvenskan idag

Ny kommunikationsdirektör på Eon, en tjej igen, kul! Däremot är det väldigt märkligt att läsa att Sydsvenskan lägger ner sin kommunikations/informationsavdelning...en del av deras arbete kommer "hanteras inom ramen för andra funktioner på företaget". Eftersom jag arbetar med just kommunikation så är det hur märkligt som helst att man i problemtider väljer att lägga ner en sådan avdelning, särskilt på ett större företag som dessutom jobbar inom mediabranschen. Det ska blir spännande att följa! 


Lite reflektioner från dagens Sydsvenskan är att Pensionsmyndigheten nu kommer köra en kundservice på Facebook där handläggare kommer svara på frågor. Jag tycker det är så himla rätt att utnyttja arenorna där många av oss faktiskt är. Coolt när organisationer som Pensionsmyndigheten vågar ge sig ut på sociala medier.


Vellinge stadsbildspris 2011 går till lilla Hököpinge! Det är fyra nya radhus här i Hököpinge som prisas, "mötet mellan det öppna landskapet och Hököpinge sammanlänkas med radhusen längs Bokallén" står det också. Det är ju just precis därför vi trivs så bra här i vårt hus vid åkern! Dom har nog inte sett vårt hus bara för då hade ju vi vunnit;-) Det roliga är att Vellinge kommun har lagt upp nyheten på sin sida också men utan bild...


Sista reflektionen går till den här lägenheten vid Erikslust som ska säljas, ett jättefint nytt modernt kök, men passar det verkligen till fönster och elementet tycker ni? Så synd, den krocken var inte bra tycker jag.


Jag hittade "min" pläd som kostade 3000:- på Vindåkra (som jag berättade om häromdagen), den finns för 499:- på "EM Malmö Anderssons". Säkert väldigt långt ifrån kvalitet och känslan som den från Vindåkra men om jag ska ha den utomhus så känns 499:- helt okej...


Så nu ska jag bara hitta bänken så blir det en mysig liten "vinterhörna" för er som vill komma förbi på en kopp varm glögg nån kväll!


Nu ska jag äta lite pasta för i eftermiddag blir det ett 100 minuters "Les Mills" pass med fyra instruktörer, en massa combat, body balance och säkert en massa svett till bra musik! Ska bli superkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar