onsdag 30 mars 2011

Hillevi Wahl

I kväll gick jag och Sanna på ett föredrag av Hillevi Wahl, författare till böckerna Hungerflickan och Kärleksbarnet. Ett föredrag med mycket värme och öppenhet. Jag var ju och såg Morgan Alling för några veckor sedan, båda är sk maskrosbarn och berättar om sin uppväxt med missbrukande föräldrar och allt som det bär med sig. Dom berättade såklart på helt olika sätt men budskapet från dom båda tolkar jag handlar om den styrka och livserfarenhet man får genom sin tuffa uppväxt. Det måste vara fantastiskt att kunna leva på denna erfarenhet och faktiskt få möjlighet att ge andra något bara genom att vara öppen och berätta!


Innan idag var jag hos Lise Nydahl i Skanör och tittade på alla fina krukor, ljus och blommor. 

Jag köpte en underbar vit kruka och ett par pärlhyacinter, jag älskar vita pärlhyacinter nu på vårkanten!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar