tisdag 29 mars 2011

Jack and Jones "Fitness club"...


Nu har även vi sett The King´s speech. Kristian tyckte den var jättebra precis som alla andra, jag tyckte den var helt okej men kanske lite för seg för mig...glad att jag inte såg den på bio.

Resumé kan man läsa om Jack and Jones senaste reklam "Fitness club", det var längesen jag hörde talas om det varumärket...men nu har dom nog fått en liten kick. Resumé skriver om deras nya koncept "Fitness club" som har skapat debatt på nätet den senaste veckan. "Anledningen är lättklädda tjejer och tydliga anspelningar på sex." 

Jag gick in på deras hemsida och förstår det som att dom använder lättklädda tjejer att presentera deras senaste kollektion...en ganska trist idé i mitt tycke. Varför kallas det "Fitness club"? När jag kollade filmen på YouTube och läste vidare på Resumé så har dom fått en massa kommentarer på nätet, Twitter osv, good and bad, och en massa visningar av filmen (över 140 000). Folk är så upprörda att dom vill anmäla företaget...Med andra ord en lyckad kampanj om man ser till uppmärksamheten. För min del var det länge sen jag ens reflekterade över Jack and Jones eller var inne i någon J&J butik men av mig lyckades dom också få en stunds uppmärksamhet...
   
Jag förstår fortfarande inte idén bakom riktigt...gör ni? Jag trodde "Fitness" innebar träning på nåt sätt...

När jag var på YouTube och sökte Jack and Jones dök en helt annan film upp som gav mig många skratt, helt underbar film på en kille i ett par Jack and Jones jeans i ett badkar i fyra minuter...en mycket bättre reklam om ni frågar mig;-) 


Helt galen och full av humor (tycker jag)...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar