torsdag 24 mars 2011

Tres beaux coleur, tres beaux

Idag är det 17 grader i skuggan i avoriaz...för varmt om man ser till snön. Vi har satsat på liften kvart i nio varje morgon för att hinna åka så mycket som möjligt innan snön är för mycket uppkörd och slaskig. Underbara mornar har vi haft! Inte ett moln på himmlen sen vi kom gör mycket för backarna. Från ett två har det varit trögt så då har vi mest suttit i solen och gottat oss. Ätit crêpes eller chèvre sallad och druckit något kallt. Många restauranger har dessutom en DJ utanför som spelar go musik. Nu står jag i solen och väntar på Kristian och Eva för nu börjar hemresan. En fransyska passerade precis, tittade på mig och sa "tres beaux coleur, tres beaux":-), "Merci beaucoup Madame" sa jag;-). (vet inte om stavningen är korrekt men ni fattar säkert) En dag vill jag bo i Frankrike och lära mig franskan ordentligt, ett så vackert språk och ett så vackert land!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar