onsdag 30 mars 2011

Reebok kör också naket...

Idag ber Jack and Jones marknadsansvarige, Kasper Cort Pedersen, om ursäkt för de reaktioner filmen har väckt (se mitt förra inlägg). På Resumé kan man läsa följande:


"Kasper Cort Pedersen,marknadsansvarig för Jack & Jones, kommenterar nu filmen och de reaktioner den väckt.
– Vi ber om ursäkt om vår reklamkampanj har haft en chockeffekt på individer i Sverige. Vi har uppenbarligen inte för avsikt att diskriminera kvinnor eller att porträttera dem negativt."



Samtidigt kör Rebook nakenreklam i Norge...vad är det med alla? Hur spännande är det? Och hur kopplar vi ihop Reebok och en naken tjej? (bilden har jag lånat på Resumé.se)

På Resumé kan man också läsa hur Reebok Norge kommenterar sin senaste reklam:
"– Reebok handlar om att ha kul och våga det lilla extra. Det var det vi letade efter när vi skulle välja vår norska Reebok-tjej, säger Sigurd Granmark, Reeboks Norge-chef, till Kampanje.com."


Nej, då är det mer spännande att Karamellkungen har anlitat ett gäng studenter på Berghs (där jag går en PR-kurs just nu) för att hjälpa till att göra lösgodiset mer attraktivt och roligt. Det blir kul att följa och se vad det blir för spännande kampanj av det! Antar att det inte blir naket ialla fall;-)


Förutom att jag har väldigt ont i ett revben som jag skadade i nån av backarna i Avoriaz i förra veckan känner jag mig riktigt glad idag! I mitt jobbfunderande har jag kommit fram till att jag antingen vill jobba på byrå (reklam, PR, kommunikation) eller i ett större företag med ett starkt varumärke. Så igår skickade jag iväg en fin (tycker jag) spontanansökan till en byrå i Malmö där jag VILL jobba väldigt gärna...idag fick jag svar med förslag på datum för en träff! "Du har en mycket intressant profil för oss"...håll tummarna!


Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar