söndag 22 maj 2011

AVO i Köpenhamn

Söndag kväll och det är världens oväder, åskar och blixtrar. Riktigt mysigt! I morgon är det första dagen på mitt nya jobb...känns märkligt blandat med lite ångest och mycket spänning inför vad det ska bli av detta. Hoppas att jag kommer trivas med mina nya arbetskamrater!


I trädgården jobbas det på, men vad det tar tid...planken är på plats, en del lampor är uppsatta på både mur och plank och det nya trädäcket är klart. Att ha tre gubbar utanför fönstret dagarna igenom är sådär. När jag lagade middag idag så stod dom precis rakt framför mig, då känner man irritationen krypa runt i kroppen...men man får ta det onda med det goda, intalar jag mig.
 Trädäck och mur, det artar sig
 Baksidan...här ska vi ha grafitgrå singel och stepstones
eller stenplattor
 Plank
 Tur att vi har någonstans att ta vägen...



Kristian är bortrest (igen), nu är han i Köpenhamn tre dagar för att hålla i ett stort arrangemang på Ocean Club imorgon kväll. Det är jazzmusikern Avo Uvezian som just nu reser världen över och spelar. Förutom musiken så står han också bakom dom välkända AVO-cigarrerna och snart lanseras ännu en AVO-cigarr. De första AVO-cigarrerna såldes i New York 1988, 10 år senare såldes mer än tre miljoner cigarrer och idag är AVO ett av dom stora internationella märkena. Hoppas det blir ett kanonevent!




Nu ska jag sova så jag är pigg och riktigt på G när jag kommer till mitt nya jobb imorgon:-)
Söndagsångest...DET var längesen!

2 kommentarer:

  1. Hej
    Lycka till på ditt nya jobb!
    Vet inte hur jag hittade hit men kände igen dig genom Veronika!
    Fin blogg ligger på favorit-listan.
    Ha det så bra
    Lise-Lotte Nydahl

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Tack så mycket! Vad kul att du gillar min blogg:-) Som du ser så kommer jag nog snart ner och köper lite fina saker till trädgården, när den äntligen blir klar...
    Kram Åsa

    SvaraRadera