söndag 8 maj 2011

Lyckad fest på Malmö Opera och Grill

I morse när vi kom hem från Håkans 50-årsfest var klockan nästan 5.30, det var ljust ute och fåglarna kvittrade... och rapsen blommar nu för fullt. Dom här veckorna när allt sprakar i naturen är verkligen dom bästa, men dom går fort så det gäller att njuta.


Efter ett hårt "Power Hour" pass på gymmet var jag hos min duktiga väninna i hennes butik och köpte lite fina armband till festen. Nu har hennes senaste kollektion kommit in, väl värd ett besök på Unica! Igår hade hon lite extra fest i butiken med discjockeys och söta Isabell Rydberg från Rydberg & Co som gav stylingtips inför lördagskvällen.





Festen igår var suverän! Christophers fina flickvän, Ottilia, kom hem och lockade mitt hår jättefint. Jag måste lära mig att göra det själv, jag känner mig så fin i lockigt lite slarvigt ostyrigt hår. När vi var klara stack vi hem till Pelle och Caroline i Limhamn där vi var ett stort gäng som drack drinkar i solen innan vi slutligen tog oss till Malmö Opera där festen skulle vara. Där finns en liten "lounge terass" ovan på Operagrillen där vi samlades alla 130 gästerna. Själva middagen serverades i operans foajé där dom hade dukat upp vid runda bord med åtta vid varje bord. Lax, oxfilé och Creme Brulee stod på menyn, jättegott! Massor med tal och sånger och en fantastisk film som hans arbetskamrater hade gjort där Håkan själv var med. 


Klockan var nästan halv ett på natten när middagen var slut och en saxofonist kom upp spelandes för att hämta alla gästerna ner till Opera Grillen där nattklubben var. DJ´s och musiker spelade sedan fram till halv fem i morse, dansgolvet var smockfullt fram till halv fyra men vi var flera som dansade till slutet då det grillades korv utanför till dom som var hungriga igen. Vi hade så jättekul! Stort tack för en oerhört väl fixad fest! Festfixare var Eleni Cronström, väldigt duktig om man letar eventarrangör!
Färdigfixad i klänninge från Valerie, köpt
på Factory
Ursula, Marie och jag på fördrink
 Middag
 Dansgolvet var överfullt hela natten



Det börjar ljusna och Christer ser lite trött ut
Nöjd fru och son efter pappas fest
Trött men verkar nöjd;-)

Här hemma fortsätter vi planeringen av kommande studentskiva, exakt en månad kvar...inbjudan är tryckt och klar och skickas ut imorgon och på tisdag. Den blev jättefin, en skolbänk som vi köpte i Kävlinge, i den la vi lite saker som påminner om Christopher, Bob Marley skiva, hans älskade hårvax, ett foto, skolkatalogen och själva inbjudan...


Kristian provgravar fläskfilé, vi får väl se om den blir godkänd och dykter upp på bordet den 9 juni. Min största oro är att trädgården inte blir klar...ja, riktigt klar kommer den säkert inte att vara men jag hoppas att det bara är dom små detaljerna kvar om en månad...imorgon börjar dom putsa...



Trevlig söndag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar