onsdag 25 maj 2011

Nike Better World



En del företag bara lyckas, det kan ju inte bara bero på höga budgetar? Nike är absolut ett sånt  företag som bara lyckas. Kolla in deras Better World site, supercool. Efter att ha jobbat i ett stort internationellt företag med ett starkt varumärke och stora budgetar så vet jag att det inte bara beror på pengar, det är något annat. Och DET har Nike:-)


Idag har jag beställt studentskylt, tänk att jag fick tårar i ögonen när jag gjorde det...men hur ska jag klara den där dagen? Min fina, fina kille ska ta studenten! Känns helt märkligt och fantastiskt och sorgligt, massor med känslor och kärlek far runt i mig just nu. Det är exakt två veckor kvar! Men först ska Kristian på två kompisresor och jag ska ha väninnehelg och däremellan ska vi såklart jobba. En sak i taget och en dag i taget...vin, öl och bubbel är inköpt. Maten är beställd utom tårtorna...det MÅSTE jag göra imorgon!


En reflektion efter en dag på jobbet är att det finns massor med Facebook sidor som ingen vet om eller "gillar"...men det finns också flera som massor vet om och "gillar". Det gäller att ha något att komma med, tala om det så man vet att man ska ta sig dit, eller vara ett riktigt starkt varumärke, det ska vara enkelt och "jag" ska få något om jag går dit. Konsumenter är inte korkade, det är ju du och jag som är konsumenterna;-)


Några tips på FB sidor som folk verkligen "gillar";


Coca Cola har över 24 miljoner fans


Lady Gaga har över 35 miljoner fans


Nelly.com har lite mer än 120 000 


GB glace 48 000 drygt


En av mina favoriter är Indiskas Facebooksida, dom har tävlingar och är aktiva och visar ofta nyheter i butik som får en sugen på att gå dit! Just nu kan du vinna en resa till Mallorca! 


En annan favorit är min favoritbutik i Vellinge, Unica & Company, dom har en fin Facebook sida där man ibland kan se nyheter eller andra aktiviteter i butiken, 270 "gillar" den sidan!


I morgon ska jag besöka vårt kontor i Köpenhamn, kul!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar