måndag 30 maj 2011

Sanna Nielsen på Heleneholm och trädgården update






Drömmer om härliga sommardagar! Den här dagen (förra sommaren) tillbringade vi med Lindgrens på Halvandet i köpenhamn med underbara Mojitos i solskenet, det måste vi göra om i sommar igen!

Det blev en lång dag idag...starten gick 5.50 med en långrunda med hundarna. Söta Mia hämtade mig innan 8 så fick vi en tjejstund på vägen in till Malmö. Sen gick det i 190 på jobbet, skippade lunchen och hann med några ärenden innan konsert på Heleneholm...middag 22.10...


Men vilken konsert det blev! Hela den duktiga gospelkören ackompanjerade av Sanna Nielsen som är fd elev på Heleneholm. Så duktiga eleverna är, hela aulan var fylld och folk stod upp och skrek och tjoade, massor med glädje och energi! 

Nu ska jag rakt i säng och sova ända till 6 i morgon bitti för en tur med Malmö Aviation till Bromma och vidare med SJ till Eskilstuna, möte och sen samma väg tillbaka. Vi kommer nog hem ungefär samtidigt Kristian och jag. Kristian har varit på långweekend i Minsk med sin lika knasige kompis Micke, båda har alltså valt att åka till Minsk. I kväll valde dom att se en fyra timmar lång föreställning av Aida. Jag förstår inte riktigt faktiskt...;-) På torsdag drar han med 10 kompisar till Amsterdam för ännu en långweekend...samtidigt åker båda ungdomarna till Hässleholm för musikfestival i dagarna fyra, jag blir ensam lämnad kvar hemma.

Men det gillar jag faktiskt för då kan jag kolla film, träna, städa, plantera blommor i krukor, köpa hem Coca Cola och Ramlösa till 80 pers, gå på tjejmiddag och en 40-årsfest - en lugn helg med andra ord.

Trädgården? Jaa, den går framåt kan man säga. Jag ska ta lite nya bilder. Vi har fått jättefin belysning på mur och plank, ett fint litet plank runt det nya trädäcket har vuxit upp, rabatterna är uppgrävda, det är förberett för den flera meter långa brunnen OCH snart blir det nog betong för nästan hela slanten! Måtte det bli bra för när den ligger där så ligger den där kan man säga.

Sov gott & ha en nice tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar