söndag 1 maj 2011

Bättre sömn åt alla - IKEAZZZZ



Söndag igen...igår hade vi en mysig lunch på Klein´s mat (på Katrinetorp i Malmö) med svärmor som fyllde år igår och sen hälsade vi på lite kompisar och satt i solen och bara hade det skönt, på ena stället med ett glas rosé och på det andra med en god kall öl. Väldigt skönt tyckte jag efter morgonens Power Hour med instruktör Carlos...ett supertufft pass där kondition varvas med styrkeövningar i ett väldigt högt tempo. Du har inte en chans att mygla för Carlos ser allt...Känslan i kroppen är ganska lik den jag hade efter lördagarnas Bootcamp pass i vintras. (ja, jag hoppade över även denna BC omgång, slött men så är det ibland...)Tänk att det är en sån fantastisk kick att träna så man nästan stupar och svettas floder, jag älskar den känslan!


Äntligen har vi kommit på hur vår studentinbjudan ska se ut, om allt går enligt vår plan så ska den ligga tryckt och klar i slutet på veckan, så ligger den i brevlådan hos våra blivande gäster en månad innan festen. Håll tummarna för att det ska funka! Tältet är beställt och maten är på gång att beställas...skylten börjar också ta form...


Har ni sett Ikeazzzz nya sängkampanj? Den är riktigt cool tycker jag. Jag önskar mig verkligen ett byrå-jobb! 


Det är Forsman & Bodenfors (riktigt nice hemsida måste jag säga) som har gjort kampanjen och den är baserad på vaggvisor som ju just är till för att vi ska somna. Kända artister som Magnus Tingsek, Tove Styrke (min favorit, jag tycker hon är så duktig) och Siv Malmqvist har tolkat vaggvisor som hörs i sex olika filmer och Sony Music kommer till och med att släppa en skiva med tolkningarna. Tillsammans med filmerna finns det en kampanjsajt, print-reklam och banners. Missa inte att klicka på kampanjsajten för den är värd ett besök.


Helt underbart! Måste ju vinna pris för coolast kampanj om ni frågar mig. Vaggvisorna framförs från olika sängar från IKEA..."Vaggvisa framförs från en Sultan...". Jag gillar kampanjer med humor och denna har ju massor av humor! Grattis Ikea, snyggt!


Mina två favoriter, Albin Gromer med Trollmors vagvisa och Tove Styrke med Byssan Lull:-)




Sov gott!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar