onsdag 18 maj 2011

Boråstapeter presenterar: den färglösa dokumentären om målaren Lennart

Nu går det verkligen snabbt och jag försöker verkligen förbereda mig på att mitt liv totalförändras om bara fyra dagar...idag har jag varit hos Helen min frisör på Headon i Malmö och fått lite ljus färg i håret. Hon hade en ny tång (Wella lockstav) som hon lockade mitt hår med, det blev riktigt fint! Det verkade väldigt lätt också, särskilt om man jämför med Ghd tången som jag inte förstår mig på. Ottilia fixade ju mig till festen för ett par veckor sen, men jag får ändå inte ihop det. Den här tången verkar lättare.

Nu har jag varit på ett 70-minuters spinningpass så lockarna är numera ett minne blott...


Jag har verkligen varit social idag, måste ju passa på! Efter frisören körde jag till Café Kust i Falsterbo och åt lunch med Linda. Linda var barnens fröken i skolan på högstadiet och efter alla kvartsamtal hade vi en alldeles särskild vänskap som är jättemysig. När vi träffas är det inte många ord om barnen för nu har vi massor med annat att prata om. Som vanligt glömde jag fotografera...


Hemma igen fick jag spontanbesök av Lotta som numera bor i Qatar men som är hemma på snabbvisit. Det var kul, i nästan två timmar uppdaterade vi varandra på "läget i livet" innan Lotta stack vidare. Vi hoppas vi hinner ses lite i sommar när dom ska flytta hem igen! 


Efter Lotta blev det spinning med Sanna. Sannas första spinningpass blev ett intensivt 70-minuterspass...när vi kom ut därifrån tog vi vägen förbi Katarina och Mats och fick en supergod ljummen pastasallad till middag. I nästan två timmar satt vi allihop och pratade om hundar och livet.


Nu ska det pluggas, samhällspåverkan, opinionsbildning och lobbying är veckans uppgift...inte mina ämnen direkt men väldigt intressant. 


Imorgon ska jag äta frukost med min kompis Ellen och hennes lille son Art. Jag har inte sett dom sen dom kom hem från Australien i februari...längtar!


Som vanligt så måste jag nämna något kul varumärke eller en fin sak eller något annat jag har sett eller läst om. Idag fastnade jag för en reklamfilm för Boråstapeter som driver med den vita inredningstrenden som vi har levt med ganska länge. Boråstapeter vill såklart att vi ska tapetsera mera och gärna med färg. Filmen gjorde byrån Valentin & Byhr. En film med mycket humor, särskilt med tanke på vårt vita hus med vita väggar utan tavlor, vit puts och blivande vita mur...och jag med min vita bil, vita cykel, vita Mac och vita iPhone...ja, man kan ju undra vad det är jag letar efter? Lugn och ro kanske;-)

1 kommentar:

  1. Du är färgen i det vita Åsa!

    Din "kolorösa" Lundatös

    SvaraRadera