tisdag 17 maj 2011

A lovestory...in milk och en Facerape...i jätteformat!

Idag har jag en riktigt skön slappdag, regnet öser ner och jag har inga andra planer än ett Bodypump pass 17.30 och ett Bodyattack pass 18.40. Härligt! Jag städar min garderob och mitt skrivbord och har läst en massa tidningar. Kanske börjar jag på en bok också.


Som vanligt hamnar datorn i knäet en stund emellanåt också. Några saker som verkar trigga många diskussioner i dom sociala medierna just nu är;


En egyptisk man har döpt sin dotter till "Facebook"...tror inte att det hade godkänts här i Sverige faktiskt. Hur dumt är det inte att heta Facebook? Har verkligen Facebook inte sagt något om det? Nu försöker ett israeliskt par toppa detta genom att döpa sin dotter till "Like"...dom vill ge sin dotter ett unikt namn och eftersom att Facebook kan ses som en ikon idag så jämförde man det med att man förr it tiden gav sina barn namn efter bibliska ikoner...
Folk måste vara fullständigt sfkadjlkasjcnlknxzc,znxca...egentligen är det nästan för dumt att skriva om till och med.


Sen har vi Berättarministeriet som låter barn ta över bloggar, Twitterkonton och Facebooksidor från artister, kändisar och andra som vill upplåta sitt utrymmen för att ge barnen möjlighet att bli hörda i enlighet med Berättarministeriets idé. Detta är en kampanj som Forsman & Bodenfors drar igång för att hjälpa igång Berättarministeriets höstsatsning på skrivarverkstäder för barn och ungdomar. För att det ska kunna genomföras behövs volontärer. Kampanjen går ut på att ett 20-tal 12-åringar från Södertälje bloggar, twittrar och facebookar om vad dom vill. En miljon läsare räknar man med att nå med kampanjen. Det gäller bara att lita på barnen...;-) Läs mer om "en facerape - i jätteformat" 


Jag har själv en 12-årig systerdotter som bloggar, det är helt underbara texter och tankar som kommer fram i hennes blogg! Du är en underbar bloggerska, Magdalena!


Sist men inte minst, en kärlekshistoria i mjölk:-) 




Lovely...eller hur!?
(sex dagar kvar!)





1 kommentar: