fredag 13 maj 2011

Har inte alla trädgårdar gräsmatta?

Efter ett härligt Zumba pass och en liten middag med bara mig själv och Sanna så sitter jag nu framför Så ska det låta med datorn i knäet...hade det varit så här varje fredag hade jag inte tyckt det varit så mysigt men eftersom det har varit så mycket den senaste tiden så passar detta mig perfekt. Ikväll är det Jill Johnson i Så ska det låte, henne gillar jag så det blir nog bra;-)


Idag tänkte jag berätta lite om vår trädgård och detta jätteprojekt...OMG vilket projekt det är! Sex killar som jobbar från 7-19 varje dag just nu. Målet är att allt ska vara klart innan studenten om ganska exakt en månad. Vårt hus består är till största delen på ett plan och väggarna består av väldigt många fönster, i princip alla går från golv till tak. Om man har sex killar som jobbar i trädgården har man med andra ord dom i princip inne i huset hela tiden...åtminstone känns det så. Dom ser när jag går upp, dom ser när jag går och kommer, dom är med mig när jag pluggar och bloggar och dom är med mig när jag äter...förstår ni att det känns märkligt?!


Dom veckorna som har gått har det varit väldigt mycket underarbete som man inte sett något resultat av, väldigt tålamodskrävande...sen kom muren upp och nu är den till och med putsad. Vi väntar lite med att måla, den måste torka först. Idag hände det plötsligt massor, hela trädgården ser hemsk ut men ändå ser man att planken är på g, trädäcket på gaveln är på g och då förstår man att det finns ett slut!


Sen vet jag inte om jag ännu förstår hur det kommer bli helt utan gräsmatta. Har inte alla trädgårdar gräsmatta? Vår trädgård kommer bestå av trädäck, betong, plank och mur...och ett par rosenrabatter, lite japanskt gräs och singel...förhoppningsvis blir det ett spabad också men det beror lite på slutpriset.


 Varenda planka ska grundmålas och svartmålas 
två gånger...

 Vi får ha kvar vår fina utsikt trots muren
 Ett nytt trädäck med utgång från vårt sovrum,
vi funderar på lite orientalisk stil, några tips?
 Blir härligt att slippa stirra på grannens uppfart...
 6.46 började denna lilla grävmaskin gräva
utanför mitt sovrumsfönster...
Byggmaterial överallt...

Nu ska jag fundera lite på om jag orkar med Power Hour med Carlos imorgon bitti...han är hemsk, passet är till och med värre än ett bootcamp pass en lördag i Bulltoftas backar...om man försöker vila en sekund eller två är han där direkt! "Om ni är med måste ni hitta ett sätt, jag köper ingen vila eller myglande" säger Carlos...efteråt mår man illa i en till två timmar...

Ha en härlig helg!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar