torsdag 12 maj 2011

Sabbatsåret är slut...




Det har varit ett fantastiskt år, att få möjligheten att ta en paus mitt i livet har varit guld värt för mig. Även om året också har varit ett av min familjs värsta när mina barn förlorade en älskad pappa så var det också oerhört värdefullt för oss att jag kunde vara här och stötta och fixa med allt det praktiska. Jag tackade nej till ett par jobberbjudanden och bestämde mig för att stanna upp. Stanna upp och reflektera, vara tillsammans med mina härliga tonåringar och Kristian. Under mina sex år på Sony Ericsson har jag rest världen över, från Australien, Hongkong till flera ställen i USA och såklart Europa. En fantastisk erfarenhet men vad glad jag är att det inte var där jag var i höstas...


Det tar lite tid att bli av med en vi-känsla, ungefär som när man skiljer sig från någon. Så mycket som jag har rest med mina kollegor så kommer man varandra väldigt nära och det är svårt att hamna utanför och inte längre vara "vi". Så istället för att kasta sig in i något nytt fick jag möjligheten att bli "jag" först...låter kanske knasigt men jag tror att många av er förstår vad jag menar. 


Jag har funderat över vad jag har gjort det här året. Svaret är: massor! En del resor har jag gjort, New York, Paris, Hongkong, Thailand. Jag startade min blogg. Jag har gått på två bootcamper. Jag har gått miltals med promenader mycket välgörande för både kropp och själ. Jag har umgåtts med vänner i massor. Jag har varit på spännande seminarier. Jag har pluggat (pluggar) på Berghs. Jag har fått möjlighet att skaffa mig en bred erfarenhet av sociala medier från olika vinklar, ett av mina stora intressen. Jag tycker det är så fantastiskt när jag ser alla möjligheter, hur mina ungdomar "jobbar" på nätet, hur våra kontaktytor förändras, hur företagen jobbar, all information man får/kan få och hur snabbt det går. Jag har också bearbetat stora delar av mitt liv. Och jag har med hjälp av några bra människor kommit på vad jag ville göra i nästa steg, hur min verktygslåda ser ut. Det vet jag nu. Det är precis det nästa steget jag ska ta nu.


Jag ska börja jobba som projektledare på en reklambyrå vilket ska bli toppenkul! Reklambyrån är en av dom största i Sverige, dom finns i Sthlm, Göteborg, Malmö, Oslo och Köpenhamn. Jag ska ingå i deras digitala grupp. Som det ser ut så kommer jag också föreläsa om sociala medier genom en kontakt som håller ledarskapskurser, sociala medier är något jag brinner för och tycker är superspännande och har lagt mycket tid på under det gångna året. Detta är en start på något nytt och spännande, även om det är lite "ångest" att jag inte längre kommer vara "chef" över mig själv så ska det bli superkul!


Som det ser ut så kommer vi också snart ha en trädgård! Och om bara några få veckor ska äldsta sonen ta studenten och i veckan fick dottern jobb på Mc Donald´s. Livet ser verkligen annorlunda ut idag mot vad det gjorde när jag lämnade Sony Ericsson för ett år sedan. Men kvar har jag en fantastisk internationell erfarenhet, ett gäng fantastiska vänner och nu startar nästa fas:-) 


Ni som funnits runt omkring mig det senaste året, jag hoppas att ni vet vilka ni är och att ni också förstår hur viktiga ni har varit under det här året! Stor kärlek till er!


Njut våren!

2 kommentarer:

  1. Kärlek tillbaka och all lycka!!Veran

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilken härlig blogg du har!
    Önskar dig lycka till,såg att du nämt min butik tack så mycket & välkomen tillbaka!
    Ha det så bra & nu tittar jag in nästan vaje dag.
    Hej så länge
    Lise-Lotte

    SvaraRadera