onsdag 23 februari 2011

"Alla älskar vackra fotografier" - Fanastic Frank

Ett fantastiskt bra exempel på att sticka ut i konkurrensen tycker jag att Fantastic Frank är, bara hemsidan är superfräck. Fantastic Franc är en mäklarbyrå i Stockholm. Först och främst så arbetar dom mycket med fotograferingarna och använder bland annat modefotografer. Som säljare kan du välja mellan sex olika teman som passar karaktären på din bostad. Temat påverkar sen hela processen från fotograferingen till utseendet på prospekten.


Teman du kan välja mellan är The Loft, Boheme, Wall Street, Scandinavia, Boston och Gustaf. Kolla in dom här


Naturligtvis har Fantastic Frank en egen blogg men använder sig också av andra inredningsbloggare för att förmedla sitt budskap. I bloggen kan man se några bilder från Elton Johns hem i Atlanta, kolla här




En del bilder liknar det som Bolaget började med för några år sedan men bilder som dessa har jag aldrig sett hos en mäklare innan...







Härligt med lite nytänkande tycker jag, och lite humor:-)


Nu ska jag skynda mig ut med hunden och sen i säng för imorgon bär det av tidigt till Vallåsen för lite skidåkning. Några minusgrader och sol säger rapporten! 


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar