fredag 11 februari 2011

Mad Miss Molly´s, Olsson Gerthel & Wikeborgs

Hemma igen efter en ganska mysig eftermiddag och kväll i stan (Malmö, alltså). Jag börjar med dagens klädsel eftersom jag kände mig ganska fin när jag gick hemifrån. 19-åringen tyckte nog mamma var lite jobbig när han blev tvungen att lämna datorn och agera fotograf;-)


Odd Molly linne från förra året, Lise Sandahl sjal, skinnimitationstights från MQ, jeansjacka från HM och mina fina boots från Scorett. Ni kommer märka att jag i princip alltid har kläder från min favoritbutik, Unica & Company i Vellinge. Linnet och sjalen kom därifrån idag. Jag kan varmt rekommendera denna butik, här finns allt från coola strumpor, fräcka stövlar, klänningar, tunikor, pälsvästar, underbara smycken (egen design), doftljus och en helt egen våning med härliga inredningsprylar. Härliga märken för alla plånböcker!




Mad MIss Molly´s klarade testet ganska bra. Det är ett café som ligger mitt emot norrgavel på Engelbrektsgatan i Malmö. Helt nytt trodde jag och väninnan Eva men det visade sig funnits där i nio månader...dålig marknadsföring? Här kan du fika, äta soppa, sallad, brunch för 159:- eller frukost för 59:-. Jag drack te och åt en god liten kaka, 45:-, prisvänligt om man jämför med Espresso House med andra ord. Miljön är jättemysig med olika, gammeldags soffor, fåtöljer och bord. Väldigt "Gamla Väster" om man säger så. Det enda märkliga är väl att vi var ganska ensamna mellan två och halv fem en fredag eftermiddag mitt i stan...Dom får 3,5 tekoppar av 5.



På vägen till bilen gick jag in på Olsson & Gerthel för att kolla läget. Där hittade jag min favoritlampa, Random Light. Jag älskar den men inbillar mig att den inte har någon bra plats hemma hos oss, men en dag blir den nog min ska ni se. "String pocket" i pastellfärger stack ut från det övriga som i vanlig ordning mest var svart och vitt. Inte ett så inspirerande besök, tyvärr.





Fredagseftermiddagen och kvällen avslutades på en riktigt nice after work hos goda vänner i Västra hamnen, familjen Wikeborg. Ett 20-tal vänner kom på ett glas, lite ost och god korv och mingle. Ett par bilder på deras glada gröna stolar och fina kök får avsluta detta inlägg! (jag var tidig så bilderna är ganska folktomma men det ändrades ganska snabbt när folket började komma)


2 kommentarer:

  1. Visst var du riktigt fin!
    (fast skönheten sitter inte i kläderna utan kommer inifrån dig själv - din personlighet och din utstrålning!)

    SvaraRadera
  2. Det är inte så konstigt att ni var ganska ensamma, dom är hur otrevliga som helt där på Mad miss molly

    SvaraRadera