lördag 19 februari 2011

Min nya läsplatta

6 minus och strålande sol, underbart väder för en bootcamp en lördag morgon! Idag höll vi på i nästan två timmar med löpning, backar, armhävningar, rygglyft, styrkelyft med stockar och en hinderbana som avslutade dagens pass. Vad lycklig man är efteråt! Det känns helt fantastiskt att ha tränat igenom kroppen, varit ute i friska luften och dessutom med likasinnade. Idag var vi runt 20 stycken.


Sen blev det en mysig fika i Vellinge med Kristian och en god stund i soffan. Nu blir det lite fix innan tjejmiddag hos Annica i Lund. 12 tjejer och jag känner ingen, spännande! Min oerhört fina granne kör mig till tåget så blir det inte så långt!









Designtorget tycker jag har ett kul koncept. En gång i veckan har dom en jury som bestämmer vilka av dom inskickade sakerna som ska säljas i butikerna. Det ska vara originella saker, gärna med humor och Designtorget ska vara först med att få sälja prylen. Varje år nomineras sen 10 saker till utmärkelsen Årets Sak. Vinnaren får en plakett och 15000:-. Ett kul sätt att lyfta fram de formgivare som skapat en av de prylar som känns mest spännande, nytänkande, säljbara och kreativa. 


Bland de tio nominerade hittade jag ett par saker som jag tänkte visa. Den ena var en pocketbokhållare. Hur många gånger har jag inte försökt äta och samtidigt läsa min pocket som hela tiden smällt ihop hur jag än försökt sätta glas eller skålar i hörnen för att få den att stanna på sidan jag läser...


En annan sak jag fastnade för fick mig först att skratta, den ser ju helknasig ut men den fyller nog en funktion ändå även fast jag aldrig skulle köpa den. Det är ett pockethus för dina pocketböcker som "ligger på vänt" att läsas med den du håller på med i "centrum" av huset...



Sist men inte minst...eller kanske minst ändå...vem köper ett USB minne som ser ut som en pinne för 295:-? Det absolut fulaste jag har sett, vad tycker ni? Jag måste tillägga att det inte är ett av de nominerade till årets sak...




Nu behöver inte jag fundera så mycket på pocketböcker som far ihop när jag ska äta för jag har fått en jättefin (vit, såklart) läsplatta av Kristian. Den ska laddas med massor med spännande deckare och följa med till Thailand om två veckor! Smidig, tar nästan ingen plats, har wifi så jag kan läsa dagstidningar när jag reser, om jag läser ut alla böcker kan jag köpa nya eller låna från det digitala biblioteket...jag återkommer med feedback när jag har testat första boken.






Happy lördag!




www.designtorget.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar