fredag 25 februari 2011

Hotell Anglais

Jag har fått ett jättemysigt rum på Anglais i Stockholm och sitter i sängen och bara har det bra.  När jag kom var baren överfull av "After Work" människor och mysig musik. Min kära vän Eva-Lotta och jag hade ett par mysiga timmar med gott vin och god mat innan hon for iväg för att imorgon köra till Trysil för lite skidåkning.


Fondtapeten i mitt rum är ganska kul, skulle kunna tänka mig den i tonåringarnas avdelning därhemma, undrar om dom skulle gilla den?




Frukosten serveras till kl 14.00 på helgerna, det gillar jag, att inte behöva stressa...jag gillar inte hotell som slutar frukosten 10.30 på helgerna. Tänk om man vill ligga och mysa i sängen och kolla morgontv, då hinner man ju inte frukost före 10...eller hur!?


Nu är jag inte i Stockholm för att sova bort dagarna och bara vara på hotellet. Jag ska börja skolan imorgon, Berghs School of Communication. Jag ska läsa PR Management vilket betyder PR, kommunikation, Employer branding, Sociala medier och Public affairs. Det ska bli riktigt kul och spännande! I morgon blir det åtta timmar i skolbänken och sen blir det distansstudier kommande fyra månader. Tänk att man har kommit till det läget att det är kul att studera, undrar om jag kan överföra den känslan till mina barn?;-)


I receptionen här på hotellet har dom en superfräck utställning av Peter Sköld, stora fräcka tavlor på ansikten i alla möjliga färger, nästan som graffiti, målade på glas. Alla hans målningar ha ett namn typ Innocent, Left alone again, Free ride, The rocker.


Min kompis Eva-Lotta syns inte jättebra men det är hon som står bredvid en av dom fräcka tavlorna;-) Kolla mer om Peter Sköld här

Ha en toppenhelg alla, själv ska jag som sagt fokusera på studier den här helgen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar