måndag 21 februari 2011

Åsas reflektioner



Hermes är ett varumärke jag känner till sen alltid men inte har någon större relation till. Kanske är jag inte målgruppen direkt heller...men idag fick jag se en rad olika skyltfönster från deras flaggskeppsbutik på Rue du Faubourg Saint-Honoré i Paris. Helt underbara!
Ett litet inspirerande urval, njut!








Missa inte Hermes fantastiska sajt. En lekfull sajt där dom visar upp sina produkter på ett helt underbart sätt, kolla hur dom visar upp sina smycken, lovely! 


Från Hermes till Rusta...oj, vilket hopp det blev...men har ni sett deras senaste reklamfilm? Rusta är ett varumärke som står för det dom säger "Mycket för pengarna". Dom är verkligen konsekventa och jag är definitivt inte målgruppen där heller. Men deras senaste reklamfilm "Tapet och färg" är klockren tycker jag, vad tycker ni?




Den har fått fem stjärnor på YouTube:-)


Eftersom jag går i jobbsökartankar och med inriktning kommunikation så är det ofta det jag skriver om och det som finns i mina tankar. På Sony Ericsson har jag jobbat med kommunikation i olika former i sex år och innan det några år på Radio City. En stor del av kommunikationen på dessa två företag sker via PR på olika sätt, gärna events och aktiviteter som väcker lite uppmärksamhet.


Nyligen var det modevecka runt om i världen och så även i modets huvudstad, Paris. Men´s Fashion Week är en mycket exklusiv tillställning där bland andra svenska Acne hade modevisning. Istället för bubbel och tilltugg enligt tradition så bjöd Acne med sig Sibylla som bjöd på korv med bröd. För både Acne och Sibylla blev detta en succé och gav dessa två varumärken stor uppmärksamhet. Prova att "Googla" så får ni se. För mig känns det som en ganska märklig kombo men ändå ganska kul...fast jag har inte helt bestämt mig. Vad tycker ni?






   
Trevlig måndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar