söndag 13 februari 2011

Converse hjärtar Marimekko





"Red Project - designed to help eliminate aids" är ett fantastiskt projekt som startade 2006 och tanken är att samarbeta med världens mest starka varumärken för att få in pengar till arbetet mot aids. "Buy (RED), save lives. It´s as simple as that."


Idag har man samarbeten med varumärken som American Express, Apple, Converse, Dell, Armani, Gap, Nike, Starbucks och alla ger 50% av förtjänsten till detta projekt. Sedan 2006 har projektet genererat 160 miljoner Dollar och över 5 miljoner människor har fått ta del av AIDS och HIV program från detta projekt. Jag är imponerad! 


Ni kan läsa mer om (RED) här

Själv så är jag stolt ägare av ett par Converse från detta samarbete.




I dag stötte jag på ett annat samarbete som jag tycker är klockrent! 


Converse och Marimekko är det som samarbetar. Det har gjorts en film där en designer på Marimekko berättar om samarbetet, kolla filmen genom att klicka på bilden här. 






Inspirationen till Converse och Marimekko hittade jag här

Nu ska jag åka och titta på en Rosa bandet gala där min älskade systerdotter ska dansa. Kolla gärna in på hennes blogg. Världens bästa 12-åriga bloggare om ni frågar mig:-)


Ha en toppensöndag!





5 kommentarer:

  1. Inspirerande och kul blogg Åsa! Gillar att se hur varumärken drar nytta av varandras för att nå bredare målgrupp och fylla sitt varumärke med fler dimensioner :) //Karmen

    SvaraRadera
  2. Trevlig blogg, härlig inspiration!

    SvaraRadera
  3. Skitsnygga skor !!! Var köpte du dem ??? Måste bara ha sådana !
    Tack så mycket ! Det var kul att ses :)
    Ses på sportlovet <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för era glada kommentarer! @Karmen, varumärkesarbete är superspännande, det kommer jag med all säkerhet skriva mer om. @Magda, jag köpte dom för några år sedan i Kivik på en outlet där:-). Vad har du för skostorlek?
    Happy Valentine på er!

    SvaraRadera
  5. 36-37 har jag i skostorlek!
    Happy valantine and valantines kramar till er !!!

    SvaraRadera