måndag 14 februari 2011

Kreativa människor och kreativa idéer






Jag blir så imponerad över alla kreativa duktiga människor som har en idé och faktiskt gör något av idén. Min egen dröm om att bli författare kommer jag nog aldrig realisera dessvärre, jag har nog inte det där lilla sista som man behöver för att driva igenom sin idé till verklighet.


Jag har en god vän som verkligen har kommit långt på sin kreativitet och sitt driv, min kompis Veronica från Unica of Sweden. En fantastisk människa som gör fantastiska smycken! Dessutom gör hon en hel massa annat också, bland annat dom fina sjalarna jag skrev om för några dagar sen, kolla gärna på  VeraLi. Sjalarna säljer hon i sin fina butik i Vellinge.


Ett par andra kreativa människor är Anna Haupt och Terese Alstin som ni träffar är månadens formgivare på Form/Designcenter i Malmö den här månaden. Dessa två tjejer är industridesigners som står bakom företaget Hövding som är en diskret krage som cyklisten bär kring halsen. Kragen innehåller en ihopvikt airbag som blir synlig och omsluter huvudet först om man hamnar i en olycka. En billig livförsäkring med andra ord.


Dessa två tjejer träffar ni på Form/Designcenter imorgon kl 12-14, för 40:- får man soppa och möjlighet att lyssna på dessa två driftiga 30-åringar, inbjudan finns på Facebook.







Ha en bra vecka!
Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar