tisdag 26 april 2011

Absolut Svea coming soon



Jag förstår inte hur mina dagar kan bli så stressiga när jag inte har ett jobb? Men det blir dom, hela tiden...möten, fixa ärenden, ringa samtal, ta hand om hundar, städa efter hundar, handla, tvätta, träna, luncha och fika...jag tror att det blir lugnare när jag börjar jobba, vilket jag nog gör snart. Idag "hann" jag med en lunch på Spot med Mia och Veronica, glömde som vanligt att fotografera fast Mia var jättefin i håret! Mia fortsatte till jobbet och jag och V tog ett glas vin på Lilla torg i solen...eller, nej, vi VILLE ta ett glas kallt rosé i solen men vi tog en Ramlösa och en kaffe;-)


Nu har första kampanjen från Absolut och deras nya byrå River lanserats. Inte helt oväntat så är det en kampanj som fokuserar på sociala medier. Resumé  skriver "den nya internationella kampanjen ska visa var Absolut kommer från och var Absolut har hämtat sin inspiration. Den som besöker kampanjsiten kommer kunna bidra med sina egna kopplingar till varumärket genom att koppla en av Absoluts inspirationskällor till en plats i världen med en Foursquare-plats. Du ska klicka in dig på kampanjen och där kan du sen beskriva dina "places of inspiration". Jag vet inte riktigt vad detta ska ge mig, dessvärre tror jag att det produceras alldeles för många "sociala medier kampanjer" som folk kanske inte har så jättestor glädje av och denna är en av dom. Synd på ett så kaxigt varumärke som Absolut tycker jag. På kampanjsiten kan du även läsa om nästa i raden av fräcka Absolut som nu ska lanseras (15 maj) - Svea limited edition


Och Absolut Svea kommer vara en "hyllning till hemlandet Sverige, skapad i samarbete med konstnären Fredrik Söderberg", "med smaken av en perfekt förening av ingefära och äpple". Priset blir 245:- för 70 cl. Kampanjen är inte kanon men Absolut är kanon! Jag ska köpa Svea:-)


Nej, jag tror nog att byråerna måste tänka efter lite. Gör man sociala medier kampanjer för att det är inne att göra det eller gör man det för att man vet att just där hittar man sin målgrupp och detta är det som triggar vår målgrupp? Frågan är om jag hade hittat denna kampanj om inte Resumé hade skrivit om den? Frågan är också om det gav mig någonting att klicka in på kampanjsiten, skulle jag "gilla" detta och inspirera mina vänner att gå in där? För utan att veta säkert är jag rätt säker på att jag ingår i Absoluts målgrupp... 


Och ja, jag hittade en klänning till festen idag! Tack vare fina Johanna på Factory i Malmö! Men jag säger inte mer och kommer inte visa den förrän efter festen, för tänk om någon köper en likadan;-)


Sov gott! (ska upp tidigt, riktigt tidigt, för 6.40 hämtar Mia mig och vi drar på frukostseminarium, 0707, mer om det imorgon!)













 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar