fredag 1 april 2011

Pencil Shavings Necklace

En del idéer är helt underbara! Titta på detta halsband, som "pennväss spill"...hur kommer man på det? Äkta silver.


Det är en tjej från australien, Victoria Mason, som kom på detta...är det snyggt? Kanske inte, men vilken härlig fantasi! 


Jag hittade det på Twitter där jag följer en designsite som är rätt kul, Design Milk, där har jag också lånat bilderna. Gillar man spännande design och kul idéer så ska man verkligen hålla koll här.

Där hittade jag också denna tysta väckarklocka. Du sätter på dig den trådlösa ringen som vibrerar när du ska väckas, vill du snooza så skakar du bara handen lite. Grejen är att ju fler gånger du snoozar desto mer måste du skaka handen, med andra ord hjälper den dig att vakna;-)

Vi letar efter en väggklocka på en av våra väggar i köket, kanske denna? Gissa om man hade blivit galen...!?


Vi har haft en lugn fredagskväll, riktigt skönt som omväxling! Kristian som har varit på två ölkvällar i stan onsdag och torsdag var nog rätt nöjd. Vi åt en god middag med barn och flickvän och sen såg vi filmen om Coco Chanel. Mysig film tyckte jag och dessutom älskar jag franskan och Audrey Tautou. I morgon blir det middag med vänner.

Ha en bra fredagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar