fredag 15 april 2011

Eva Dahlgren - Ingen är som jag

Två snabba dagar utan en enda paus förrän nu...när jag börjar jobba igen blir det nog lugn och ro;-). Jag har haft kvalitetsumgänge med fina, fina Camilla, "varit på" online föreläsning" på Berghs, planerat lite tal på ett kommande evenemang (som jag ska berätta om vid ett senare tillfälle) sett Eva Dahlgrens enmansshow i Lund, varit ute och ätit med tjejerna, haft en jobbintervju, hunnit med ett Zumbapass, supermysig lunch med härliga Karin...puh, är det konstigt att man är lite fredagstrött?


Föreläsningen i sociala medier var superintressant, jag satt i min säng med hörlurar och twittrade mina kommentarer och frågor, vilken värld vi har hamnat i...jag vet inte hur många vi var på föreläsningen men många var det som ställde frågor och kommenterade med hjälp av nyckelordet @smkaz. Föreläsare var Micke Kaznowicz från Björn Borg, en riktigt duktig kille som körde tre timmar nonstop. Gå gärna in och läs hans blogg eller Jocke Jardenbergs som han också rekommenderade. Båda känns som väldigt uppdaterade och intressanta. Jag ska göra ett eget inlägg från föreläsningen och berätta om några spännande case som vi fick berättade för oss.



Camilla och jag hade några supermysiga timmar tillsammans igår. Vi lever ganska olika liv just nu så det är inte så ofta vi får ihop det så när vi väl får det har vi såååå mycket att gå igenom och diskutera och ge råd om och ännu mer...igår satt vi först i några timmar och fikade innan vi hamnade på Vindåkra gård. Vi hade planerat att åka till Ting ute och inne men det hanns inte med. Vindåkra var en positiv överraskning. Det är en mysig liten gård ute vid motorvägen, avfart mot Tygelsjö om du kör från Malmö mot Trelleborg. Där finns en mysig butik väl värd ett besök, ett litet galleri och en liten gourmet restaurang som kräver sin plånbok. Där serveras bland annat brunch för 249.- på söndagarna, men boka bord, det är oftast fullt. 


Eva Dahlgren "Ingen är som jag" var en upplevelse, 1,5 timme monolog, en riktigt bra monolog om hennes uppväxt och tankar kring det. Glad och positiv och med glimten i ögat, sevärd!
Nu är det vilopaus i soffan efter ett kul zumbapass med härlig musik som "Mambo nr 5" och "Wacka wacka". Imorgon blir det nya äventyr, Köpenhamn med dottern och Evas födelsedagsfest imorgon kväll, det blir en härlig dag!


Happy weekend!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar